Gjest Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Hvor mye pleier sånn ca den å vise når man har el eller er gravid? Hva & hvor temper dere med?
lioness* Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Heisann Jeg temper. Jeg bruker et vanlig digitalt termometer (må ha to desimaler, det er det ikke alle som har). Temper vaginalt, det er lettere å få riktige temperaturer da synes jeg. Noen temper i munnen under tunga, det går an det også. Hvor mye den viser vil være helt individuelt. Basalkroppstemperaturen er ulik fra kvinne til kvinne, for eksempel har min venninne som også temper konsekvent lavere temper enn meg. Hennes temper etter el er ikke høyere enn mine er før el. Og tilsvarende mye lavere før hennes el. Hvis du forstår hva jeg forsøker å forklare... hehe.. litt knotete. Greia er mer at man skal se en klar stigning over en lengre periode, at tempene skal være generelt høyere etter el enn før. Hvis du bruker et digitalt verktøy, som fertilityfriend.com eller ovusoft.com vil programmet regne ut el.-dagen for deg. Jeg synes det er veldig praktisk, men det koster noe kroner. Jeg har i hvert fall funnet el hver mnd med temping. Og sluppet stresset med hva skjer?? når el var mange dager forsinket sist mnd (tr ble jo også da forskjøvet). Lykke til med babylaging
lioness* Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Glemte å si at tempen skal stige dagen ETTER el. Det er ikke sikkert at den stiger kjempemasse den første dagen (dette er også litt individuelt), men etter 3-4 dager skal du kunne se at den har steget markant, uten å synke til nivået før el.
♥Tullerusk♥ Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg tempet litt før jeg ble gravid... Veldig fint å bruke Fertility Friend eller den andre...(Jeg brukte FF) Disse finner EL´en din.. Tempen synker dagen før og stiger dagen etter EL, etter det jeg har skjønt... Du bruker en temp måler som har to desimaler...Du velger om du vil tempe i munn eller vaginalt...Men husk å tempe til samme tid hver dag og før du står opp om morgenen for best mulig resultat...=o) Håper du ble litt klokere=o) Jeg tempet noen få mnd før reka mi satt på 1 forsøket..=o) Var nok mer heldig tenker jeg=o) Lykke til da=o)
isabell Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 husk å drikke hostesaft,,, det var det som ble løsningen for meg..... drikk slimløsende hostesaft,, hjelper sedcellene å komme frem,,,, start ca tre dager før el og fortsett hele uka det gjorde jeg og nå sitter det.. det er verdt å prøve koster jo bare 60 kr på apoteket.... et lite tips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå