gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 er snart ferdig med uke 36, og har fått hallsbrann nylig! er det noen som har råd mot det?? det er jo helt forferdelig!! hjelp?
olivenmamma Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Jeg går alltid rundt med en flaske Gaviscon fra apoteket, og så tar jeg sen slurk når jeg trenger det...... Noen sier tannkrem, lovehearts, sove høyt med hodet osv hjelper, men jeg klarer meg ikke uten GAviscon (flytende, ikke tabletter) Er i uke 39 nå, og det begynner å bli litt mindre - kan ha å gjøre med at jeg drikker mindre brus. Kullsyre og sterk mat gjør at man får halsbrann.
Gjest Ut på tur Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Jeg har sluppet unna, men snakket med ei i går som sa at 4 skiver agurk før hun la seg hjalp...
nurket4a Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Hei. Ja dette er helt jævlig for å si det mildt! Har tidligere hatt litt halsbrann og da har det hjulpet med lovehearts og banan. Men nå er det så gale at jeg sover ikke ordentlig om natta. I natt endte det med at jeg spydde flere ganger. Og hver gang jeg har prøvd å lagt meg nedpå i dag kommer den sigende. Huff er sliten nå!!! Og enda 2 uker igjen... Har nettopp pratet med føden om gode råd og fikk til svar at å tygge mandler eller gullerot, drikke melk eller blande litt natron i vann og drikke. Ellers skulle jeg holde meg unna søte saker og krydder.
AMK<3 Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 prøv link... jeg hadde problem med halsbrann for noen uker tilbake... jeg drakk et glass melk, og etter en liten stund forsvant det... men så kom min mor med link tabletter og de hadde umiddelbar virkning... på meg ivertfall.. lykke til=)
ennaH Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Når melk ikke lenger hjelper, er Gaviscon det eneste som fungerer for meg.
Nillo Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Link(apoteket) funkar for meg, dei skummar ikkje så masse som mange andre produkt. ellers så drikk eg samarin(matvare butikk), det hjelper også
Augustgutten kom 08.08.07 =) Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Ja, Link kan anbefales fra meg også!!! Og IKKE drikk Cola etter seks =)
Håp & lille Hopp-Overtid Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Link anbefales fra meg også! Genial oppfinnelse
KS 15.08.07 Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 En blanding av mandler og gaviscon og novalucid hjelper rimelig bra. Har hatt to halsbrann frie dager nå - har inntatt en god del mandler. Også hjelper det å spise lite (veldig lite) og ofte og ikke store måltider før du legger deg. Jeg kan ikke spise særlig mye fire timer før jeg går i seng.
Aylinah Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 aviscon har jeg gitt opp,kjøp deg link hehe,eller spis mandler....link er det mest geniale )
MiniMeAndMe+spire Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 Er mange her som anbefaler Gaviscon, men er det bare meg som brekker meg og nesten spyyyyr hver gang jeg skal ta det...? Jeg har MYYYYE halsbrann, blir gæern snart, men INGENTING hjelper, OK, kanskje i en time er det bedre, men så er det på'n igjen..... AAAARGH...... Har hørt snakk om Pepciduo her inne, men det skal man jo ikke ta når man er gravid sier de på apoteket....Skal bli så deilig når Smula kommer ut til mamman sin...
♥Hilde & Emilie♥ Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 Gaviscon og Link er ikke akkurat deilig og ta......men det hjelper! Jeg går aldri noe sted uten at jeg har med meg Gaviscon tabletter......de hjelper veeeeeldig godt på meg i hvertfall=)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 Flytende Gaviscon, et glass melk, ikke brus, ikke sterk, fet mat, spise små, men hyppige måltider, høyt med hode og overkroppen, drikke mye vann..
MammatilNathalie☆septemberbaby Skrevet 3. august 2007 #15 Skrevet 3. august 2007 yoghurt!!! et par om dagen funket for meg! merker ingenting til det lenger =)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 3. august 2007 #16 Skrevet 3. august 2007 Jeg er sykt plaget. Eneste som funker ganske godt for meg er AFLURAX. Men det er trukket fra markedet (fordi det solgte dårlig - pussig, hva?). Jeg kjøpte opp det jeg fant på apoteker og jeg ringte Ferrosan og fikk tilsendt noe... Har prøvd det meste: Haaater tyggetablettene til Link maksimalt, det vokser i munnen og krittet skjærer i tenna. Blir dritkvalm, og det harmonerer dårlig med sure oppstøt! Spyr av Gaviscon og Novazulid. Alt det flytende smaker, føles og oppleves som maling! Gaviscon er tilsatt tre ulike smaker for å forsøke å kamuflere smaken... Pføy! Huff, dette er deprimerende lesning. Jeg vet det! Men to kjerringråd vil jeg gi: Club Soda, i korte små slurker - funker over kort tid. Pass på å rape litt - dette er boblende saker! Mandler, noen håndfuller - funker av og til. Pass vekta, mandler er proppet med kalorier, selv om det er gode fettsyrer. Jeg kunne sikkert ha lagt på meg enda mer, og i bøtter og spann om dette var vidunderkuren.
Blue Lady Skrevet 3. august 2007 #18 Skrevet 3. august 2007 Titralac, o-boy (liker ikke vanlig melk), sjokolade (inneholder jo melk)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #19 Skrevet 3. august 2007 Jeg har myyyye halsbrann! har hatt d daglig i mange år. Plutselig når jeg ble gravid forsvant d i 3 mnd! NYYYDELIG!!! Men så var d på igjen. Nå er d så ille at jeg sover ett par timer av gangen. Får skikkelig hodepine og vondt i brystet. Ingeting fra apotek eller annet funker! D hjelper i maks 5 min, og d er d ikke verdt! smaker jo hor.. Jeg må spise fløteis ett par timer før jeg legger meg, og hvis jeg ikke sovner fort må jeg opp å ha mer... Er drit lei! og jeg er i uke 32... LEEENGE IGJEN! Misunner dere som bare kan drikke ett glass melk! Yoghurt gjør d jo mye verre... forstår ikke at d kan hjelpe... Takk for at jeg fikk klage litt her;) Har det ganske bra ellers altså Deilig å få det ut av og til!
gullissn ** FØDEKLAR ** Skrevet 3. august 2007 Forfatter #20 Skrevet 3. august 2007 takk for mange tilbake meldinger:) nå ble jeg litt glupere:) har notert meg ned alt, så er d bare da å prøve å finne noe av dette som passer for meg:) takk takk:)
knøttet2007 Skrevet 4. august 2007 #21 Skrevet 4. august 2007 Jeg har også forsøkt mandler, men det lykkes ikke noe særlig. Tygge masse tyggegummi derimot - det hjalp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå