Gå til innhold

Ang. amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man amme når man tar antidepresiva? (cipramil)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utan at eg har fagleg bakgrunn for å uttala meg, så vil eg tru at dersom du har teke medisinen under svangerskapet, så skal ikkje det gjera noko frå eller til når du ammar. Amming skal vera bra uansett - men eg ville sjekka pakningsvedlegget om det går over i morsmjølka. Les evt i felleskatalogen (kan søka etter den på nettet). Og spør legen. Alltid best å rådføra seg med legen når det gjeld slike ting.

(Dessutan skal du kunna få eit legemiddel som er tilpassa deg og din situasjon - dvs om det finst eit alternativ der du kan amma samstundes som du tek medisinen, så bør du få det.)

Lukke til;-) Alt ordnar seg uansett!!

Gjest Ut på tur
Skrevet

sikkert greit å snakke med den legen som har gitt deg medisinene ;)

Skrevet

Frå www.felleskatalogen.no

Citalopram skal bare brukes ved graviditet hvis fordelen oppveier en mulig risiko. For å unngå abstinenssymptomer hos den nyfødte bør dosen trappes ned og om mulig seponeres de siste ukene av graviditeten.

Overgang i morsmelk: Går over i små mengder. Det er mulig at barn som ammes kan påvirkes. Bør ikke brukes under amming.

Skrevet

Hei!

Alle tilfeler der lege foreskriver medikamenter som skal brukes ved graviditet og amming, tar de utgangspunktet i pasienten sin situasjon og hva som til syvende og sist er best for begge to.

Legen har foreskrevet slik jeg forstår et medikament som han/hun mener du kan bruke i svangerskapet.

Ta dette opp på neste kontroll, slik at du evt kan få resept på annet antideprisiva etter fødselen.

Jeg har migrene og kan ikke bruke noe form for migrenemedikamenter i svangerskapet og skal i neste uke på samtale med legen for hva vi gjør når den lille huleboeren min med oppsagt leiekontrakt har flyttet ut.

Så ta dette opp med legen din neste gang. Syntes du det er vanskelig å ta opp tema selv på kontroll, kan man ringe det stedet der man skal ha kontroll på forhand, slik at de legger inn i datasystemet hva du ønsker å snakke om. Da vil legen natrulig komme inn på dette i løpet av kontrollen, så lenge han/hun ikke er like distre som min lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...