Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 "Nå har vi sluttet å se etter hytte, vi kan jo bare være vaktmestere for dere når hytta deres er ferdig." Gulp.....
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Da hadde jeg spurt om hva hun mente. Ville nok ikke hadd svigers som vaktmestere. Kun om vi hadde trengt litt hjelp til noe, men da hadde jeg spurt.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 ukas utalese fra min svigermor: alt for tidlig å begynne i barnehage, de som jobber i barnehage synes så synd på de små barna som er der fylle dager... Sønnen min er 19mnd og oversosial, skal skje noe hele tiden... Gammeldags syn og stor mangel på å sette seg inn i andres situasjon...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 HI her. De har allerede malt hele hytta utvendig uten at vi har spurt..... Vi har i allefall fått velge fargen selv.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 HI her. Min svigermor uttalte for noen år siden at mødre som hadde barna i barnhage er dårlige mødre. Men hun har skiftet mening når hun ser hvordan datteren min storkoser seg i barnehagen. Og innrømmet det selv også at hun tok feil.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Det var jo snilt av de å male da, selv om de kunne ha spurt først... Men jeg hadde vært takknemmelig, siden maling er mye jobb;)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Her for dere et stort problem! Tenk når dere sitter alene på hytta glade for å være sammen en helg. Plutselig går døren opp, "vaktmestrene er her gled dere" utbrytes det. Svigermor har pakket alt til helgen og her skal det omorganiseres. Huff de lysene er ikke i rett farge, jeg bytter de ut med de jeg har tatt med. Hun fyker rundt i hytta og den stille helgen kan du se langt etter. Gi klar beskjed at hjelp skal avtales. Sett opp to helger de kan få låne hytten som betaling for malingen. Forklar at det er ikke slik at denne hytta liksom er deres. De kan få være med som gjester. Er helt uenig med at dette kan tolkes som en "snill, hyggelig" handling. Det er manipulerende og de har tydligvis også økonomiske hensikter. En gratis hytte som man maler litt på hvem hadde ikke sagt jo takk til det? Mine foreldre har hytte, men vi passer på å ikke trå over deres grenser. Hadde jeg tatt meg slik til rette hadde de blitt mildtsagt rasende. Lykke til! Stol på din egen magefølelse. Du vet best selv.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Ja, mulig HI skal være takknemlig for at de malte. Men jeg signerer hun over meg her. Høres ut som de skal dele denne hytta med dere og at det fort kan bli litt mye innblanding. Jeg hadde vært livredd! Ta en prat med samboeren/mannen din og hør hva han tror om saken...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #9 Skrevet 8. august 2007 HI igjen. De har til og med tatt fri fra jobben for å male. Blir helt matt jeg. Selvfølgelig er jeg veldig takknemlig, men..... Som den snille svigerdatteren jeg er, har jeg selvfølgelig sagt at de må bare låne hytta når den er ferdig. Heldigvis er sambo ikke blind for foreldrene sine "feil", og har sagt klart i fra at de må jammen spørre først og vi endrer ikke planene våre pga dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå