Gå til innhold

-"NÅ ER DET VEL IKKE LENGE TIL DU FØDER??"

Anbefalte innlegg

Skrevet

..-Spurte ei dame meg mens jeg sto og venta på bussen istad...Greit nok dèt, men hu ropte det nesten, så alle de andre som sto og venta, glana på meg... "Eh, jaaa, om noen uker", svarte jeg (28 dager til termin)..-" JA; DET ER BARE 3 MND SIDEN JEG LÅ PÅ BENKEN OG FØDA!!!" nesten ropte hu igjen, og jeg bare mumla et eller annet.. "ER DET FØRSTE ELLER?"... Herregud, ta et hint da, kjerring! gidder vel ikke stå sånn og prate med fremmede, særlig ikke når hele bussholdeplassen hører! ( dette var utenfor oslo city, så det var en del folk der..)..Det var ei som reiste seg for meg, så jeg fikk sette meg på benken, og da ga hu seg m spørringa. Hva syns dere, er det vanlig at man legger ut om graviditeten til vilt fremmede, eller? Alle ser jo at jeg er høygravid, har bekkenløsning, så jeg går (vagger) med små, sakte skritt, og har legger tykkere enn en elefant.... Prater dere med fremmede dere møter på gata, altså andre gravide ??? Nå er jeg kanskje en litt mer privat person enn gjennomsnittet, men det var kanskje den brautende væremåten hennes som var mest ubehagelig....

andre som har tilsvarende erfaringer?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplevde en jente i kassa i matbutikken i går, som begynte slik du opplevde (bare ho skrek ikke heldigvis da :P)

Skal ærlig innrømme at jeg følte meg skikkelig utilpass og teit der jeg stod.. visste ikke hva jeg skulle svare eller noe. Spurte liksom: "lenge er det igjen nå da?" "Første eller?" "Det blir nok morro seh, mye å glede dere til".. alt som kom fra meg var idiotiske ting som "hehe.. ja..".. ugh, kunne vært foruten liksom :P Men var på en måte hyggelig også da.. men ja, siden jeg har litt korte sosiale antenner så følte jeg meg bare dum.

Skrevet

har hendt ett par ganger...blir så irritert, og hvertfall gamle damer som blir sur for jeg ikke har giftet meg før jeg gikk hen å ble gravid, å det med barn nr 2...har også fått høre av en del kassedamer på butikken for en stund siden at ja nå var det vell like før, nei ett par mnd igjen osv sier jeg, oi da må det jo være tvillinger...kjempekjekt å høre når det er bare en baby der inne...argggggg!!!!

Skrevet

Jeg opplever også at folk spør meg om fødselen er rett rundt hjørnet og når jeg da svarer at det er nok 1,5 mnd til så får jeg den "wow, så stor som du er nå?!". Jo, takk takk - hyggelig å høre at jeg er svær. Det hjelper på selvfølelsen. Kjenner jeg blir sinnsykt irritert - ser at du også blir det *snuppa*.

Skrevet

ja er ganske irriterende...ikke tenk før dere åpner munnen liksom...jeg sliter veldig med dårlig selvbilde og har tidligere hatt spiseforstyrrelse, det kan jo ikke de vite, men de burde tenke seg litt om før de sier sånn. blir skikkelig deppa når jeg får slike komentarer. men hender heldigvis ikke så ofte, mesteparten bare glor. (ikke så kjekt det heller, men de sier hvertfall ikke noe, så kan være andre grunner til at de ser)

Skrevet

He he, bra det ikke er bare meg som blir irritert over sånt, da!!! eneste fordelen med å være så svær, er at jeg alltid får sitteplass på bussen - men det er stort sett bare mannfolka som gidder å reise seg for meg... Men det finnes altså ganske mange gentlemen fortsatt, og godt er det!!

HI

Skrevet

Jeg har bare hatt positive opplevelser heldigvis, folk spør i matbutikken, på baker`n og kaffe sjappa der jeg bor. Synes det er koselig, jeg:)

Skrevet

Jeg har termin 23. aug. Bor på en liten plass så mange spør men jeg kjenner dem jo.

Det som er teit er at i hele sommer har folk sakt: Nå er det vel like før osv...

Jeg svarer at det er et par mnd igjen osv. Å folk bare, jøss da blir du stor, og alle de andre strofene som går igjen....

Men det kommer som oftest fra folk som ikke har peiling, tror jeg.

De bare tror og synser.

Bruker noen ganger å svare at jeg har jo tross alt en baby på 2,5 kg der inne e.l. Da blir de litt stille. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...