Gå til innhold

kan noen hjelpe ang. lønn?(Salgskonsulent)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jobbet som salgskonsulent i ett lite firma i snart ett halvt år. Har fått kjempedårlig lønn i prøveperioden, men skal snart forhandle om den reelle lønna. Er det noen som vet hva en salgskonsulent ligger på i året? Har ikke noe firmabil eller lignende, får heller ikke betalt for overtid pr idag. Jobber 37,5 t i uka- ofte en halvtime,time ekstra og er med på en del kurs,seminar og lignende som jeg må langt bort på. Har ti års relevant praksis fra tidligere jobb.Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Det kommer veldig ann på hva du jobber med...og om du har utdannelse..

Er det provisjonsbasert lønn eller fast lønn?

Eller kanskje begge deler?

Selv har jeg bare provisjon, så alt kommer ann på hvor mye jeg selger.

Kanskje rundt 300.000-350.000?

Skrevet

Har utdannelse så det holder og fast lønn. Ikke noe provisjon, ikke overtidbetaling- selv om det er en del overtid og kurs(hvor jeg må være borte i helgene og kvelder...) Har også full ansinitet.(10 år) fra den forrige jobben.

Skal jobbe egentlig 37,5 timer i uken men snittet blir vel heller 40-41...

Er det noen flere som vet?

Skrevet

mannen min er fra NL og ligger jo litt etter i språk etc...han startet på ei grunnlønn på 300.000....

Jeg ville aldri godtatt noe mindre enn det...men ok...

Har du regnet ut hvor mye omsetning du skal ta inn for bedriften...det jeg gjorde da jeg jobbet som salgssjef var å finne ut % andelen som jeg skulle få inn.. jo høyere den er jo høyere er lønna di om du forstår...

Selger uten bil har jeg forresten aldri hørt om men ok...

stå på kravene!!!!

og du...regn ut timelønna di nå...dvs nå når du jobber 40 timer i uka...presenter det for dem og si: hva synes dere om denne timelønna...så holder du munn sier ikke mere...

regner med de sier det er for lite...

hehe

Skrevet

Du sier du har jobbet m dette i 10 år så da har du vel litt peiling selv ?

Spörrs helt hva du jobber som salgskonsulent i det .

Selv vet jeg fra 2 bedrifter - en i finans og en i shipping

Lönnen ligger på mlm 400 -500.000 da er overtid ol. bakt inn i lönnen ! -Firmabil tas da og innbakt i denne pakken om det er önskelig !

Skrevet

Ti års erfaring? Da ville jeg ha krevd et sted mellom 450' og 500' - minst! Pluss overtid og/eller firmabil.

Skrevet

Takk for mange svar.

Jeg er ikke utegående selger i nevneverdig grad, jeg sitter mest ved en pult og tar imot kundene i ett showroom,eller får ordre på telefon/mail.Jeg sender også ut mange pristilbud,som jeg enten får napp på eller ikke :-) Jeg selger profileringsartikler, klær,penner, gaver ALT mulig med firmalogo på.....

Det er ikke samme type salg som jeg har drevet med før ,som var salg i butikk....Men jeg har Varehandelens Høyskole med Salg/Markedsføring, Økonomi og lignende...

Jeg har jo ikke så mye salg å basere meg på ennå siden jeg er ny, så vanskelig å basere lønna på de tallene...

Jeg gjør alt selv da, selger , bestiller varer, bestiller merking av varer, pakker varer + at jeg også må gjøre det for sjefen min, som bare selger og overlater resten til meg...

Så hva mener dere da, når dere har litt mer bakgrunnsstoff??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...