Du og jeg og vi fire Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Jeg skal ikke hevde å ha noen slike evner. Likevel er det av og til enkelte episoder som har skjedd, der jeg har følt det på meg på forhånd. Hvordan vil dere forklare slike episoder? Episodene er nært knyttet til folk som er nær meg, og selv har jeg tenkt at det er pga mine egene bekymringer at jeg føler det på meg. Jeg kan gi et par eksempel: For mange år siden syklet jeg til ei venninne av meg, da jeg så min far syklet forbi i ei tverrgate. Han så meg ikke, og jeg fikk med en gang en følelse om at noe ikke var rett. Tenkte umiddelbart på uttroskap, og frykten satt sånn i meg at jeg ikke fikk meg til å spørre hva han gjorde der. Jeg var veldig mistenksom mot han etter dette, og fulgte en del med hva han gjorde. Året etter viste det seg at han hadde en elskerinne, og at hun bodde et lite stykke unna der jeg så han den gangen på sykkelen. En til episode jeg stusset over: Ei venninne av meg var gravid i 4 mnd. Vi to har alltid vært nære hverandre, og skulle møtes i byen på kafe etter at hun hadde vært på en rutinekontroll. Dette var for 1 mnd siden, og jeg må legge til at jeg er selv gravid. Mens jeg ventet på telefon fra henne fikk jeg plutselig en følelse av at noe var galt med babyen hennes, og at vi ikke skulle møtes i byen den dagen likevel. Det var ikke noe spes grunn til at jeg skulle tro det. Hun hadde tidlig i svangerskapet hatt noen blødninger og blitt bedt om å holde seg i ro, men hun hadde ikke hatt noen blødninger på ei stund og fått beskjed av lege om at hun kunne fortsette å være i normal aktivitet. Jeg var egentlig ikke bekymret for henne, trodde oppriktig at alt var ok med babyen. Et par minutter senere ringte hun og gråt og sa at ul viste at babyen var død, og at hun skulle legges inn på sykehuset straks. Hvordan forklarer man dette? Er det ens verste bekymringer i underbevistheten som bare tilfeldigvis hadde rett disse gangene. Det er jo veldig ofte man får en sånn følelse uten at det stemmer også. Eller er det en kontakt mellom mennesker på ett annet plan som gir disse følelsene? Håper noen kan svare på dette, for grubler veldig mye på dette.
Du og jeg og vi fire Skrevet 3. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2007 Heia, Ja kjempefint om du orker å ta deg tiden litt senere:) Tusen takk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå