Gå til innhold

Morkaka sperrer for mormunnen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sjekk i dag pga en del blødninger. Da sa doktoren at morkaka lå foran mormunnen. At dette ikke var farlig, ikke før fødselen....hmmm....kan vi håpe at dette ordner seg underveis eller må belage oss på ks? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var på UL i uke 18 lå morkaka foran mormunnen. Jeg måtte på en ekstra UL i uke 30 for å forsikre oss om at den hadde forflyttet seg sammen med veksten av livmora. Noe den heldigvis hadde gjort.

hvis den ikke flytter seg blir det planlagt keisersnitt.

Skrevet

Hei...

Jeg var på ul når jeg var 15+2. fikk da beskjed om at morkaka lå langt nede. Dette sjekker dem når jeg skal på ordinær ul tenker jeg. hvis den fortsatt er langt nede, så blir det fulgt opp med ektra ul. Ting kan jo endre seg hele veien.

Skulle morkaka ligge langt nede senere i svangerskapet, så må en belage seg på kesersnitt

Skrevet

Men det er ikke farlig eller? Skal man ta noe ekstra hensyn?

Skrevet

jeg skal på ul nå den 17 for det samme..håper på at den har fløtta på seg så jeg slipper ks...og i de fleste tilfellene gjør den det,sa legen min:o) kanskje 1 av 10 med dette problemet ender opp med keisersnitt sa han

Skrevet

Jeg hadde (eller har??) samme problem med at morkaka lå for langt nede. Skal på ny UL nå den 14 for å se om den har flytta seg opp. Legen sa imidlertid at jeg ikke skulle bekymre meg noe over dette, da den i de fleste tilfeller flytter seg oppover etterhvert:) Så nå får jeg bare håpe legen har rett, for KS har jeg ikke noe lyst til.

Skrevet

Fikk samme beskjed på den ordinære ul`en i uke 17+6. Var på ny ul i uke 28+6 for å skjekke om den hadde flyttet seg - og det hadde den. Det er mest vanlig at den flytter seg etterhvert som livmoren vokser fikk jeg beskjed om:o)

Skrevet

å, takk skal dere ha, jenter, nå ble jeg beroliget. Nå skal jeg dra avgårde til flyplassen og tur til Spania uten bekymringer (iallefall nesten)

Skrevet

reis med god samvittighet du:o)men sørg for at du får oppfølgende ultralyd for å sjekke om tilstanden er endret seinere i svangerskapet:o) hvis du ikke allerede har fåt da:o)

Skrevet

Samme her, lå lavt nede på UL i uke 19, hadde flytta seg på sjekk i uke 32. Den gjør visst som oftest det ettersom barnet vokser:) Forsto at det visst var vanlig(ere) med blødninger om man hadde det slik, men det har jeg ikke vært plaga med.Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...