mille80 Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 For en stund tilbake var det masse i mediene om babysvømming kunne ha noe å si for utvikling av astma (pga klor).. Har så utrolig lyst å være med på babysvømming, men dette har jo skremt meg litt. Både jeg og pappen hadde astma som små... Noen som vet noe mer konkret om dette? Som har spurt seg frem, eller vet mer om den forskningen som har vært?? Eller erfaringer for den saks skyld...? Kjempe takknemlig for svar og synspunkter;)
AneB Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1690&ID=3452 Dette var bare ett av maaaange treff jeg fikk når jeg googlet forskning babysvømming astma Forskning er jo konkret nok, men det vil alltid være noen andre som er uenige i forskningen. Personlig så vil jeg ikke dra i klorbasseng med min, pappaen har astma og jeg ser ingen grunn til å evt fremprovosere det hos henne. Og jeg syns jo sjøl at det stikker godt i nesen av klorgassen når man kommer inn i svømmehallen, noe jeg ikke tror er særlig bra for en liten nese og en liten kropp. Bassengene hvor man har svømming for babyer er jo også ganske varme, de må ha tilsvarende mer klor i for å drepe bakteriene som har ultimate vekstvilkår i det varme vannet. Så ingen babysvømming her Men vi bader på hytta i oppvarmet sjøvann, og det elsker hun!
Pysa Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Ikke så redd for klor, men syns offentlige basseng er EKLE!!! Tiss og snørr og svette - usj.....Her koker vi flasker og skyller smokker, men dypper dem i andres kroppsvæsker straks de har poppa ut..... Men det er jo bare min mening, da....
AneB Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Hihi, helt enig, men det er derfor de har klor oppi da... og da kan man jo tenke seg for noen mengder med klor for å drepe alt det der...
Pysa Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 joda, er ikke redd for bakteriene, syns bare det er ekkelt. om de gjorde en bæsj steril, ville den jo være like ekkel, ikke sant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå