Pysa Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Jeg anbefaler alle å bruke tegn til tale (enkelt tegnspråk) med babyene sine. Snuppa mi på ti mnd bruker tegn for pupp, spise, drikke, mer, ferdig/mett, og baby. Og ho lærer nye tegn hele tida! Kjempemoro! Ho har ingen problemer med hørsel eller noe, vi gjør det bare for moro skyld. De kan kommunisere selv om de ikke kan snakke! sjekk ut nettsiden www.signwithyourbaby.com/
Pysa Skrevet 3. august 2007 Forfatter #2 Skrevet 3. august 2007 gå inn på multimedia, så får du se en liten snutt om hvordan det fungerer
Anne-B. Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Små barn har tegnspråk uten at hørende voksne ser det, fordi vi rett og slett ikke er oppmerksomme på det. Takk for tips til link, det kan også være verdt å sette seg ned og studere barnet sitt i kommunikasjon, slik at man kan få med seg det tegnspråket de selv utvikler.
Pysa Skrevet 3. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2007 poenget er at de fra 6mnd alder kan LÆRE tegnspråk, ikke at vi voksne skal se det de allerede gjør. jenta mi lærer tegn av meg, og bruker det hele dagen.
AneB Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Det er faktisk kjempelurt! Nevøen min på 2 snakker masse med tegn, han har en utviklingshemming som gjør at de har lært han det. Han er 2 år og kjempeflink!! Har tenkt på å lære snuppa det, er jo kult for de om de kan snakke sammen med tegn! Og man vet aldri når de kan få bruk for det! I barnehagen eller skolen for eksempel...
Pysa Skrevet 3. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2007 De kan jo bruke det lenge før bhg- og skolealder. Poenget er at de kan kommunisere med oss før de har lærer å prate. Når man har sett det, er det vanskelig å forstå at ikke alle gjør dette.
AneB Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Det kommer jo an på hva barnehagealder er for den enkelte det da...
Pysa Skrevet 3. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. august 2007 Det er klart, men vi begynte når ho var 6 mnd. Etter et par mnd begynte ho selv å lage tegnene.
M by M Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 I barnehagen jenta mi skal begynne i, lærer de barna tegnspråk paralellt med muntlig. Og jeg er kjempe fornøyd med det :-)
DenherJenta Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Jeg har brukt tegn til tale til Nordjenta si siden hun var ca 8 mnd (da jeg fant det ut) fra 9 mnd så begynte hun med tegn selv. Jeg var verdens stolteste når hun pekte opp på himmelen å gjorde tegn for fugl 9mnd gammel (kunne noen få ord også da som mamma, pappa hei o.l) jeg trot det at hun har kunnet tegn har gjort at vi har sluppet unna mye frustrasjon pga hun ikke har kunne gjøre seg forstått.. hun gjorde tegn når hun var tørst, ville sove osv. i dag kan hun bruke ca 50 tegn. (kan også si ca 150 ord) Senteret der man oppfatter tegn og der tale utvikles ligger ved siden av hverandre i hjernen og påvirker hverandre derfor positivt. Nordjenta er i dag 17 mnd
Arb.ledig husmor Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 Eg har brukt tegn si ho ble født, men da i sanger... Har en gang hørt at de barn som lærer tegn til tale samtidig som de skal lære å snakke, lærer fortere å snakke enn dem som ikkje lærer tegn... Men om det stemmer vet eg ikkje...
Pysa Skrevet 3. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2007 samme her. alle kommenterte hvor rolig eldstemann var, hvor lite han gråt og sutret. Og jeg tror det er fordi han brukte tegn, han kunne "si" hva han ville. da trengte han jo ikke å gråte.
Maisie Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 Høres veldig interessant ut. Hvordan går dere fram når dere lærer barna tegnspråk? Kjøper dere noe materiell eller leser dere dere fram til det? Video? Bilder? Annet? Øver dere mye? Tok det lang tid før barna lærte å bruke dem selv?
Pysa Skrevet 3. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 3. august 2007 se på nettsidem, der er det link til en film som heter signwithyourbaby. jeg lastet den ned fra limewire en gang. send meg en pm, så kan jeg hjelpe deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå