Gå til innhold

Hvordan takler "pappa" den nye spiren?


Mirabella

Anbefalte innlegg

Vil gjerne ha en debatt hvor vi kan dele erfaringer om hvordan pappa takler alt dette nye som følger med lille baby! Hormoner, kvalme osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk så lyst å svare på denne. Er i uke 6 med min tredje. De to første svangerskapene brydde pappa'n seg lite, men nå er han helt på tuppa. Kommer stadig og stryker meg på magen og har egentlig veldig lyst å fortelle det til storesøstrene, selv om det er for tidlig enda. Han har til og med navnet klart allerede (hvis det blir gutt, vel og merke...) Jeg håper interessen fortsetter (også om det skulle vise seg å være ei jente...)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første svangerskap syntes pappaen det var rart å prate til magen selv når jeg var høygravid, nå sier han hei og stryker på den rett som det er allerede! Hehe :-D Rare de mannfolka av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar det hele med knusende ro, på samme måte som han har gjort 2 ganger før. Det er ikke så mye magestryking her i gården, og heller ikke magesnakking annet enn "hei hei" når det begynner å nærme seg. Er jeg kvalm smiler han litt, og har jeg lyst på noe/ikke lyst på noe av mat, så ler han eller sier "ja ja, det er jo bare sånn det er". Forventningene hans stiger i takt med den voksende magen, og for han er nok hovedinteressen barnet - når det er kommet ut. Og ikke så mye før. Vi snakker mer en del om praktiske ting som må ordnes, og hvordan innkjøp skal fordeles og plass skal ordnes. Andre ting blir vel mer aktuelle når ordinær ul er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom ikke snakket så mye om å få unge, før han en dag sa: "jeg har lyst på unge med deg.." Ble kjempe glad, og spiren satt på første pp....

Når jeg fortalte han at han sku bli pappa, såg han mye på de positive testene..Var veldig opptatt av dette her, og ville se på internett om hva det stod om babyer osv..T.o.m med navn har han funne- passer veldig på meg, og liker å snakke om det som skjer i kroppen min:) Så jeg gleder meg kjempe stort til svangerskapet, og kunne ikke fått en bedre pappa..han er bare hæææærlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...