Gå til innhold

ved ks.. kan man kreve??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å ha full narkose?? Uansett om det er hastesnitt eller akuttsnitt?

Jeg var så dum å se en dokumentar om ks.. og nå ble jeg livredd for at fødselen min skal ende i ks... dumme dumme meg... klarte ikke la være å se.. grr.. sint på meg selv.

Men nå er "skaden" gjort og jeg lurer derfor på om man kan forlange å bli lagt i full narkose.. for det der er ingenting jeg vil være våken under om så skulle skje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

obs!obs! dette gjelder ikke spørsmålet ditt. lurte litt på denne pappa gaven du hadde kjøpt, sendte deg PM men fikk ikke noe svar :( Lurte på hvor du har kjøpt den.

Skrevet

jeg fikk ikke svart deg... du har enten full inboks eller sperret meg for å sende pm til deg. jeg la ut et innlegg til deg her istedet:)

men som jeg skrev i innlegget så kjøpte jeg flere ulike småting som det stod verdens beste pappa på og pakket det inn. (alle småtingene kjøpte jeg på libris... var sånnt sjokoladekort,minibok,magnet,ballonger og klistremerker tror jeg)

Skrevet

heisann snuppa ;)

kan dessverre ikke svare deg på spm ditt,men jeg ville bare si at det er virkelig ikke så fælt å være våken under ks..

du kjenner ikke noenting,utenom at de romstrerer nedi magen på deg også er gutten ute...:)

da får du høre skrikene og se han osv...::)

det er flott jo ;)

Skrevet

Ja man kan kreve å få narkose, for det skal jeg gjøre denne gangen jeg skal ha planlagt ks i nov, og siden ikke anestesilegen vil gi meg epedural så har jeg ikke noe annet valg enn narkose...synes det er greit å sove under et slikt inngrep samme hva det er...

har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått narkose når jeg har blitt operert så det er jeg ikke redd for :)

Skrevet

Det er netopp den romsteringa jeg er redd for...

pluss at epudralen jeg fikk under forrige fødsel fungerte ikke.. og det merket de ikke før etter fødselen var over..

når mamma fikk meg med ks så sluttet hennes epuderal å fungere å hun kjente derfor en ekstrem smerte.. de sekundene det varte før de fikk henne bedøvet igjen virket som timer for henne..

Og etter å ha sett denne videoen så ble jeg enda mer sikker på at jeg absolutt ikke vil være våken... gjør meg ingenting om pappan får den første timen/timene alene med tigergutten...(slår et slag for likestillingen i samme slengen jeg da.. hehe)

Skrevet

ok, ja jeg vet det er en mulighet ved planlagt ks,men lurer på om det er anderledes om det ikke er planlagt.. jeg vet at det kan fungere andre veien... om man må ta hastesnitt eller akuttsnitt så kan full narkose være eneste alternativ og man ikke kan velge å være våken...

men kan man bestemme selv å bli lagt i full narkose?

Skrevet

huff..ja skjønner du er engstelig..

men kan du ikke snakke med de da?

å forklare at du er redd,så passer de nok på at epiduralen er der alltid...

ja her var sambo sammen med marcus i to timer mens jeg lå på overvåkningen..

det var ikke no kos..

Skrevet

Jo den satt i ryggen hele tiden men de hadde satt den 4 virvler for høyt opp... fordi virvlene mine sitter for tett så de kommer ikke inn der de skal.

Og så oppdaget de at de i tilegg hadde stukket feil så væsken kom ikke inn der den skulle, og dermed hadde jeg en såkalt dopfri fødsel... noe jeg absolutt ikke vil gjennta...hehe.

Skrevet

Hvis du sier at du ikke syns epiduralen funker 100% gir de deg narkose med en gang!!!

Svigerinna mi opplevde det. JEg selv hadde narkose ved førstemann på grunn av hastesnitt, og må si jeg uten tvil vil være våken med nr 3 - helt utrolig fantastisk., TEnkte det kanskje opplevdes som hos tannlegen - selv med full bedøvelse syns jeg romsteringen er fæl... men med KS hadde jeg kun en positiv opplevelse :)

Skrevet

Tja...ikke for å skremme deg, men da jeg fikk Tobias ga de meg ikke nok epidural...jeg kjente det godt da de begynte å skjære. Sa i fra til dem også, men ikke noe narkose på meg, nei - fikk bare en masse morfin-sprøyter i magen inntil de hadde fått nok epidural i meg. Men fikk beskjed etterpå at dette veldig, veldig sjelden skjedde. Dette var på Haukeland. Hadde faktisk ikke vært redd for at det samme skulle skjedd igjen. Er myyyye vondere å føde vaginalt for å si det sånn...;o/

Skrevet

Jeg skal ta mitt 3 keisersnitt og er absolutt ikke engstelig for det.HAr vært våken begge gangene og skal være det igjen.Det er jo så flott å være våken , kunne se og høre babyen og føle at du deltar i det mest fantastiske du noen gang vil oppleve.

Snakk med en lege eller andre som har erfaring med ks.

Lykke til :)

Skrevet

da jeg fikk Sander så ble det akutt ks etter 9 timer vanlig fødsel, og jeg fikk narkose med en gang husker jeg ble trillet inn på operasjons salen kl 13 og 13.14 var Sander ute.....så jeg skal si det går fort unna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...