Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Hvor gammel var du evt. da du kom til Norge? Hvilket land er du adoptert ifra? Har du søsken som er adoptert, evt norske søsken? Har du hatt spesielle tanker rundt det å være adoptert? Jeg ble adoptert fra Sør-Korea da jeg var 20 måneder, har en norsk bror som er nesten 12 år eldre enn meg og har hatt litt "problemer" med identitet i tenårene...Syns det var vanskelig og har alltid lurt på om det hadde vært annerledes om jeg hadde vært det biologiske barnet til mine nåværende foreldre... Flere som føler det sånn? Har en eller annen lyst til å legge denne tråden ut på skravlesiden for meg?
¤ my precious ¤ Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Har lagt innleggget ditt på skravlesiden...
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Hei Jeg var 5 mnd da jeg kom til Norge fra India. Broren min er 4 1/2 år eldre enn meg og er adoptert også, fra Bangladesh. Jeg har masse tanker rundt det å være adoptert og har, som deg, også hatt litt utfordringer rundt identitetspm. Ikke i forhold til mine biologiske foreldre for mine norske foreldre ER foreldrene mine, det går mer på andre ting....
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Syns du det har vært en trøst/støtte at du har hatt en adoptert bror? Jeg har ikke hatt problemer med tanke på mine biologiske foreldre kontra mine norske foreldre, men jeg har lurt på om jeg hadde oppført meg annerledes om de norske foreldrene var mine biologiske....om du forstår...
Mammaen til Nemi Charisma Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Egentlig stikk motsatt... Min bror er NORSK NORSK. Han har null forståelse for min nysgjerrighet på indisk levemåte... reinkarnasjon, karma, minimalisme.. Det har heller skapt et skille mellom oss. I forhold til samfunn derimot, har det kanskje vært en støtte for meg å ha han. Fordi vi vokste opp på et lite sted og var de eneste mørkhuda, var det trygt for meg fordi han er eldre, var godtatt og godt likt. Spiss på fotballaget osv. Du kan kanskje sende meg en personlig melding...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå