Gå til innhold

Hodet endelig festet - 3 dager før termin - noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag bekreftet legen endelig at hodet var festet - sannelig på tide at det festet seg, er førstegangs og termin er på mandag.

Men betyr det at det festet seg såpass sent at jeg kan instille meg på overtid? For er det ikke slik at om det fester seg tidlig er sjansen for å føde tidligere tilstede?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har termin 13 aug og hodet her har vært festet siden uke32, jm mente det ikke har noe å si for når man føder. kan like gjerne gå to uker over selv om det er festet tidlig.. men lønner seg vel å belage seg på overtid uansett så blir man ikke skuffet:)

Skrevet

Det går visst ikke an å forutsi når man skal føde utifra når hodet til babyen fester seg. Men en gammel "Regel" går ut på at man føder to uker etter at hodet er festet. Jeg var på ktr i går (10 dager igjen), da sa JM at babyens hode var delvis festet og at det ikke var sikkert jeg kom på neste ktr om en uke. Så.....det er håp! ;o) Lykke til!

Skrevet

Hodet var knapt festet for to uker siden og helt nå på onsdag på kontroll. Jeg har term i morgen og er 2 gangs fødene. Men jm sa at hun håpet jeg hadde født innen en uke, men at det ikke var noen garanti. Forrige gang var hodet festet flere uker før fødsel, men jeg gikk ti dager over tiden, så det er riktig som de andre sier her at det dessverre ikke er noen sammenheng med når da baby kommer. Best å innstille seg på overtid, og så heller bli positivt overrasket om han kommer før ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...