Gå til innhold

Er terminkalkulatoren riktig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Prøvde nettopp terminkalkulatoren, og synes den er noe rar. Hvis jeg bare legger inn dato for siste mens blir termin 3. april. Legger jeg inn 12 dager fra mens til EL får jeg termin 5/4. Trodde nå den skulle bli tidligere om eggløsning er tidligere enn 14 dager....

 

Egen beregning av termin ut fra 40 uker fra siste mens første dag sier at termin er 1. april.

 

Flere som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, kan ikke hjelpe deg, men lurer på hvor jeg finner terminkalulatoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg begynner også å lure på om den ikke er helt riktig. I dag får jeg termin en dag senere enn da jeg prøvde ut kalkulatoren i går, selv om jeg la inn samme opplysningene. Egen beregning av termin ut fra 40 uker fra første dag av siste mens viser noen dager tidligere enn terminkalkulatoren viser. Så det er ikke så lett å bli klok på dette, særlig ikke for meg som er førstegangsgravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at man regner et fullgått svangerskap til å være 40 uker + 2 dager? Tror både kalkulatoren og lege/jordmor regner slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den er mer riktig vet jeg ikke, men jeg anbefaler dere å prøve ut terminkalkulatoren på babyverden.no. Den kan du justere ut fra hvor lang syklus du har, også får du opp informasjon om "ditt" svangerskap. Du finner kalkulatoren til venstre på hovedsida. Fin side det, synes jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Norge regnes termin til 40 uker og 2 dager. Leger regner ikke fra el, men forholder seg til siste mens. Startet siste mens 26.juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå heller til terminkalkulatoren på Babyverden.no! Den er kjempebra og tar hensyn til sykluslengde eller befruktningstidspunkt hvis du vet det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...