Gå til innhold

Det blør fra navlestrengen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 5 dager siden han ble født og i går kveld kom det litt blod fra den. Syns også det lukter litt.

Den har løsnet men ikke falt av.

Skal det være slik? Hva bør jeg gjøre? (eller ikke gjøre?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det danner jo seg på en måte en slag skorpe der og hvis det rører på seg litt så kan det blø. Hvis det er noen dråper bare så er det helt normalt. Jeg ville renset med klorhexidin/pyrisept som vanlig. Blødde litt hos jenta mi også fordi skorpen hadde gnisset på bleien. Helt vanlig!!

Skrevet

Litt blod er helt normalt. Småen sin og luktet litt rett før den falt av. Sikkert helt normalt da det tross alt er noe som råtner det der.

Vask "såret" med litt slik rensestoff som du fikk med fra sykehuset (klorheksidin eller hva det het) om du mener det ser betent ut. Vask godt rundt stubben.

Husk at stubben er dødt materiale og babyen kjenner ikke om du tar i den. Så bare vask godt rundt.

Skrevet

Det blødde litt fra navlestrengen til gutten min også. Renset med litt klorheksidin, gikk helt fint over av seg selv. Nervøs som jeg var dro jeg til helsestasjonen så de kunne se på den der. Men det var etter at den hadde falt av og det fortsatt var litt puss. Der ville de vente og se om det gikk over av seg selv, noe det gjorde(selv om jeg syntes det tok veldig lang tid)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...