MammaiLarvik Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Har en BMW 320 nå, men sliter med å få plass til vogna. Sambo begynner ferie nå, og vi har tenkt oss en tur til familien i Bergen. Veldig upraktisk med så liten bil at vi ikke får plass til bagasje... Noen som har tips til hva som er praktisk/upraktisk sånn bilmessig når man har barn? Vi skal kjøpe stasjonsvogn...
Gjest Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 De bilstolene til de små er jo ganske romstore da, så se etter en som har god plass i baksetet, mot framsetene og at det er bra nok plass igjen til den som sitter i passasjersetet. Prøv gjerne bilstolen i bilen dere ser på!!
Gjest Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Åja, din er jo så liten enda, at h-n bruker vel babystol enda, da ble det med å prøve stolen litt dumt kanskje...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Hei på deg. Kommer an på prisklasse, men vi kjøpte jo en Toyota avensis 04 modell nå i juni og jeg forguder den bilen. Stå stor og god plass. Og nå har jo vi to store seter i også, stor vogn og bagasje til 4.... Får plass til alt vi vil ha med og litt til... Anbefaler dere å kikke på den ihvertfall... Men ikke eldre enn 04 evnt 03, da blir de små igjen... Vi gjorde en kjempe deal, betalte 180 000kr for bilen vår og den hadde ike gått mer enn 60 000km. De ligger gjerne på 200 000kr og oppover.
dumme mamma Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Se ett er en der bakesetene kan justeres (ryggen og kanskje fram og bakover) Det har vi og det er veldig greit når de begynner med sete nr. 2 og når man skal ha med mye så kan man skyve fram setet og når barnet vil sove kan man justere bak ryggen litt (når man begynner med framovervendt sete). Tips til biler jeg personlig hadde vurdert: - Mitsubishi Space Wagon (det har vi og er superfornøyd, kjempe stort bagasje rom, justeringer av setet, (som jeg har skrevet om over) etc. etc. - Nissam Primera Stasjonsvogn (hadde før også god plass, men ikke justeringer av baksetet) - Nissan X- Trail - Honda CRV/HRV - Subaru Forrester (ikke så god plass i bagasjerommet)
dumme mamma Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Pass på at om dere ser på Space Wagon må det være 00 mod eller nyere. De gamlere modellen er mye mindre
Gjest Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Ford Mondeo. Fine biler, gode å kjøre, ikke kunstig høyt priset (i forhold til en del andre biler...) Vi har sedanutg, kjørte på ferie med 5 i bilen. Hadde med myyyye bagasje, og enda hadde vi greid å trykt inn litt til. God plass til ungene bak, og relativt god plass til meg både foran og bak:)
Gjest Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 vi er også på jakt etter større bil, og jeg forguder disse bilene..Jeg elsker biler altså,og de må jo ha litt motor Ikke nå 1,6 skit nei * WV Passat Stasjonsvogn Highline i svart med krom detaljer *Audi A4 I sølv * Volvo V70 Noen som har erfaring med vogn og barnesete i disse bilene kanskje?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Kjøp en BMW stasjonsvogn da=) Har det vi, helt perfekt får plass med masse i den. Var ned til Italia i 2mnd for nesten 2 år siden. Da hadde vi med søskenvogn og bagasje for oss fire for 2 mnd. Hadde alt fra sommerklær til vinterklær, ettersom det var sommervær i Italia når vi kom ned og vinter når vi kom hjem(21 desember) Hadde også med babygym, babysitter, leker og så selfølgelig klær i 2 - 3 størrelser til mindste som var 3 1/2 mnd når vi dro
Tline Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 V 70 er super familie bil easyfix på biler etter 1999, og integrert barnesete iallefall på 2005 modellen, god plass, god å kjøre beste bilen vi har hatt.
Gjest Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 hvordan bmw er det dere har? kjæresten min vil ha 7 serien ikke 5 serien..
mammmamia ** Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 Bare husk at du skal ha plass til bakovervendt bilsete etterhvert også..! :-) VW Passat er en veldig praktisk familiebil! Det samme er Toyota Avensis, Volvo V70 (?), Mercedes E-klasse, Citroen Xantia og Opel Vectra/Astra :-) BMW er ofte veldig trange i baksetet, og mange får problemer med plass til bilsete ettersom ungene blir større, det samme er Audi A4...
klg,2 boys now:) Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 god smak i bil du :)a4 er desverre litt liten å få med vogn i,går greit men ikke mye plass til noe annet da.passaten er det jo god plass i,anbefales.ikke volvo,de er for gammle menn;)hehe..ihvertfall ikke kebabtrille(bmw).
(¯`·._.·Minna Carita·._.·´¯)™ Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 Vi hadde en Subaru Forester på prøve og det varte bare noen timer. Det er så liten med stort barnesete i, og så lite bagasjeplass. Ingen fam.bil hvis du er ute etter noe med litt plass.
Gjest Skrevet 3. august 2007 #16 Skrevet 3. august 2007 hehe 7 serien (bmw) er ikke kebabtrille sier samboern min.. er han som ser mest på v70 en også,mens jeg sikler etter passaten.. han sier passaten er overpriset pga sånne som meg..hehe
Gjest Skrevet 3. august 2007 #17 Skrevet 3. august 2007 Skal dere kjøpe NY bil, så vil jeg anbefale dere å se på Ford S-max. Den er god og romslig, samt at du sitter høyt og har god oversikt. Ellers er Ford Mondeo et meget bra alternativ, som bruktbil er det greit å sjekke fra 2003-4 modeller, med turbodiesel så har du grei bil. God plass, i alle fall. Og så kom Mondeo med en helt ny modell nå, den har et litt annet utseende, og er prikk lik Volvo V70 under skallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå