Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Jeg mener at barn under 3 år IKKE har noe å gjøre i en barnehage å gjøre !! Enkelt og greit. Har du virkelig ikkke råd til å ha barnet ditt hjemme til 3års alderen, ja da burde du ikke fått barn heller. Kjenner jeg blir helt dårlig av å tenke på at min lille baby skulle begynt i bhg 1års alderen..."grøøsssss" stakkar.
SkjønnesteLinus i verden:-) Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Jeg er fra Tyskland der barn begynner i barnehage med tre år, så dette med ett år er ganske uvanlig for meg. Må si at jeg egentlig også synes at det er for tidlig, i hvert fall en hel dag i barnehage. Samtidig har vi økonomisk sett dessverre ikke noe annen valg. Hadde vi det så hadde jeg nok blitt hjemme minst ett år til og kun hatt han i barnehagen i noen få timer. Det er jo gøy med andre barn da. Skulle man ikke få barn når man har råd til det så hadde det nok blitt ganske få barn i Norge, kan du si. Kjekt å være så "rik" å kunne tenke på den måten....
Gjest Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 dette har du vel skrevet bare for å provosere?
Gjest Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg var så enig med deg om det frem til jeg selv fikk en superaktiv, supersosial lita tulle i hus. Jeg sender henne ikke i barnehage for hverken min skyld eller fordi vi ikke har økonomi til å ha henne hjemme. Jeg sender henne dit fordi hun vil ha godt av det. Hun skal gå deltid det førstkommende halvannet året, for SIN del! (har fulltidsplass) Jeg vet at lille trollet kommer til å elske det, hun kjeder seg når hun er hjemme med meg hele dagen, og det er begrenset hvor mange aktiviteter jeg klarer å finne på når det er meg og henne. DiB treff er jo ikke allverdens spennende for henne med alle de nye babyene som er året yngre enn henne...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 bare for å provosere. Hvis ikke.....tenk om alle skulle ha en og samme mening. Så kjedelig...
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Jeg mener at det er ok å vente til barnet er tre år,men derfra å si at alle må gjøre det og ikke burde fått barn hvis de ikke kan vente så lenge. Si at en setter en 1 åring i barnehage,fordi de trenger det,tror i alle fall ikke de trenger full da,da er det fordi en slev ønsker det.Barn har godt å komme ut å se andre barn,men alt med måte. En annen ting er nok at jeg synes at folk kunne lagt det til rette slik at de var hjemme,hele første leveår.Så på God morgen Norge,der de snakket med en barnepsykolog og han mente at det var skadelig for barna å gå i barnehage før dette.Så at folk nok kunne lagt det til slik at en av foreldrene var hjemme til de var et år,det skal jeg være med på,men til de er tre,da er det ikke mange som kan få barn.
mammasgo`jente Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Synes du tok litt hardt i med å sette grensen på 3 år. Jeg er ening i at 1 åringer ikke har noe i barnehagen å gjøre, og har selv tenkt å vere hjemme med jenta mi til hun er litt over to år. Skal jobbe kveld og helg deltid og så jeg kan vere hjemme på dagen og så er pappaen hjemme på kvelden. Men når hun er to år synes jeg at hun kan begynne i barnehagen. Har selv jobbet i barnehage og ser at toåringene koser seg i barnehagen! Jeg har ikke tenkt å ha henne fulltid med en gang. Vil også si at jeg mener at barn over 3 år BØR gå i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Om alle skulle vente med å få barn til de hadde økonomi til å la være å jobbe i 3 år så hadde folketallet i Norge sunket dramatisk.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Jeg mener at folk uten minimum 3 årig høyskole eller unversitetsutdanning Med en BMI på over 25 som har IQ under 110 og som ikke er spesielt vakre,,,,,,,,,,, heller burde fått unger hahahahahahahahahah ; ))
Koala *g07* Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Regner med dette er for å provosere og starte krangel. Men tror du ikke akkurat tenker over situasjonen til mange der ute. Selv har jeg valgt å få barn selv om jeg er student, dette innebærer at min starter i bhg når han er 1 år. Det jeg prøver på i starten er å ikke ha han full tid. Selvfølgelig skulle jeg gjerne gått hjemme med barna mine. Men du har kanskje en som forsørger hele familien så du kan bare sitte på ræva hjemme hele dagen?
Gjest Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 Jeg har to tette. 6 mnd og 21 mnd. Eldstemann går 50% i barnehage. Med baby i hus har ikke jeg mulighet til å underholde og leke med min eldste dagen lang. I barnehagen er hun ute, treffer andre barn, leker og koser seg. Hun har det helt TOPP!!!!
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 Dette er HI's personlige mening...ikke dermed sagt at vi trenger være enig. Jeg synes rød bukser er det styggeste jeg ser på voksne folk....men må alle mene det samme som meg??? Enig det med folketallet....ville gått drastisk ned hvis alle ventet til 3 års alder. Min skal ibarnehage....hurra for det. Synes det er flott.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 Så flott at HI's barn ikke skal i barnehage før 3 år. Men tenk så kjedelig hvis vi alle gjorde akkurat det samme med barna våre....??? Dessuten, bør par som ikke har råd til å leve på en inntekt - skal de da ikke "få lov" til å få barn? Klarer ikke å engasjere meg så veldig i denne debatten...Ensidig. Foreldre må selv vurdere om sitt barn er moden for barnehage, barnepark, dagmamma eller hva nå det finnes av løsninger. Men ganske sterkt av HI å mene at ingen barn har godt av det...kjenner hun alle barn? Ikke mitt hvertfall. Min datter har IKKE godt av å gå hjemme med meg om jeg skulle vært hjemmeværende...hehe
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 hihi...flott HI...ny tråd som skaper en tåpelig debatt. Var en stund fryktelig lei av debattene rundt barneakt-greia. Nå barnehage. Neste uke: "Ingen babyer har godt av.....tja...skal tenke litt på den der"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå