Gå til innhold

Beklager...

Anbefalte innlegg

Skrevet

at jeg ikke har tid til å skrive masse her...

Jeg er nemlig svært opptatt...med å telle tampoger....man kan jo aldri vite når disse fæle barna plutselig stjeler det mest dyrebare man har...proppene...og som stemor av verste sort ser jeg det som helt nødvendig å ha tellekanter og riktig antall av det meste klart for meg. Har funnet opp mitt eget system med avkrysningsskjema, beregninger for hvor mange ganger en hårbørste kan brukes før den er slitt ut, finjusteringer på hårskummengde slik at jeg vet nøyaktig når en flaske er tom...Dere aner ikke hvor mye jobb det ligger bak slike tall, men ved å sette dem opp i exel så klarer jeg forsåvidt å holde det under kontroll...

Om noen skulle trenge et slikt skjema, beregningsmodeller eller rett og slett noe av min urimelighet så er det bare å si fra...mest sannsynlig kan jeg avse noe for riktig pris!

Nå må jeg bare sitte og vente...til eldstejenta her i huset tråkker feil, ribber meg for verdighet, materielle goder, skjønnhetsprodukter og andre ting som den norske stat har satt luksus skatt på... (De har jo tross alt skjønt at DET er luksus å ha fri flyt av intimprodukter....?

Hun er jo tross alt 11 år, så det er ett før nå....

jadda ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hva gir du meg phantis?

Tror du fjeset ble langt og lunta kort da eller!!

Jeg kjente fornedrelsen som hun faktisk gir mine barn ved å behandle eller rettere sagt mishandle dem på denne måten......Jeg ble veldig sjokkert og fryktelig sint. Kjente at den samtalen bare måtte avsluttes snarest før jeg eksploderte....vel og merke etter MANGE kommentarer som var fryktelig unødvendige den siste timen......Noen mennesker burde ha forbud mot å ha noe med barn å gjøre - for de skader mer enn de bidrar.

Og dette er i tillegg et menneske som har som jobb å arbeide med forebygging av dritt i samfunnet! Hallo da.........av den verste sorten.

Skrevet

Det er godt du tar stemorjobben på alvor og lærer barna at man ikke kan ta noe som en selvfølge ;-)

Uff, det er trist at det er sånn, men jeg tror dessverre ikke at det er så helt sjelden. Jeg jobber jo med ungdommer med tildels store problemer og en av jentene vi har inne nå, har en slik stemor og far. Hun bor hos dem og de omtaler henne som en tyv fordi hun forsyner seg av cola i kjøleskapet uten å spørre først! Jenta er 17 år og får ikke spise maten i kjøleskapet uten å spørre. Hvis hun er så frekk at hun lager mat til seg selv med noe hun finner i fryseren, blir det masse bråk og foreldrene får nok en bekreftelse på at hun stjeler ting som ikke er hennes. Hun er ikke den første vi har opplevd dette med heller.

Jeg blir lei meg og motløs. Hvordan skal en skakkjørt liten sjel komme på sporet igjen når ingen av de voksne rundt henne har det minste snev av varme og gode følelser for henne? På et vis er det mulig å forstå at stemødre ikke har den samme porsjonen kjærlighet og tålmodighet, men de pappa'ene, de skjønner jeg ikke med det minste snev av forståelse! Hvordan går det an å avvise sitt eget barn så fullstendig? Hvordan er det mulig å la et annet menneske forgifte alt man tenker slik at man ikke lenger liker sitt eget barn? Hvorfor ser de ikke at de selv er med på å skyve barnet vekk og at alt blir verre??

Stemoren til storebror er heller ikke så raus at hun elsker ham på samme måte som sine egne barn. Det skjønner jeg, men jeg skjønner ikke at hun er så utrolig god til å fokusere på hans dårligere sider og så veldig dårlig til å overse alle hans fantastisk gode sider. Pappa'n lar seg ofte rive med og det gjør meg så trist og sint at jeg mange ganger bare gråter. Håper det tar lang tid før storebror ser dette, han er en fyr som ser det beste i alt og foreløpig ikke har sagt noe om at stemor ikke behandler ham bra. Jeg kan ikke beskytte ham mot den smertefulle erkjennelsen og kan heller ikke fjerne smerten når den kommer. Det er vanskelig som mamma det! Vi vil jo helst trylle vekk alt som er vondt fra livet deres :-)

Skrevet

Maud,

det er helt grusomt å se hva det faktisk gjør med disse individene.....de blir såret, skjøvet unna og føler seg faktisk ikke elsket fra den kanten til slutt. Jo eldre de blir, jo mer trekker de seg unna. Og disse pappaene ja.....hva kan jeg si..... De blir jo redusert til ingenting, til nikkedukker som ikke har noe de skulle ha sagt. Kan tenke meg det er mye trusler i et slikt hjem.

Nei, jeg kjenner jeg blir bare fryktelig trist. Jeg spurte henne også om hun virkelig mente det og jada, det gjorde hun. Og når du nevner cola i kjøleskapet så ble faktisk det også nevnt! AT DET GÅR AN!!!

Håper hun får et helvete med sine egne barn den dagen de kommer i tenårene, virkelig håper jeg det. Så får hun se om metodene kanskje slår litt feil. Gud så sint jeg blir av dette!!!

Både sambo og jeg har fått så vondt av fjortisen etter denne samtalen, for nå ser vi jo at det virkelig stemmer det hun har fortalt oss, og som vi faktisk kanskje tvilte litt på..............det har jeg dårlig samvittighet for!

Skrevet

Og når jeg først er igang!

....hun påsto jo også det at når hun og min datter var alene sammen, så var de SÅÅÅ GODE venner! Det er bullshit fra ende til annen, for datteren min på 14 haaater henne, og det er jo ikke så rart med den behandlingen hun gir henne. Og det er jo merkelig da, at hun sier at det er når de to er alene at de har det så fantastisk flott.......ikke sammen med pappan...Det er jo ham hun drar dit for, ikke henne... ifølge henne selv da. Og heretter velger jeg å stole på min egen datter!!!

Skrevet

At hun kan tro at de har det fantastisk sammen når hun har et sånmt syn på jenta, viser jo at hun ikke skjønner særlig. Det er klart en vanlig oppegående fjortis merker at dama er falsk fra ende til annen. Det er godt for datteren din at hun nå har deg og stefaren helt i sitt hjørne og at hun vet at dere skjønner hvordan hun har det.

Når barna går fra barn til ungdom, er det vanskelig i de fleste hjem, men en del stemødre synes å totalt mangle forståelse for at løsrivning og selvstendiggjøring er nødvendig! Lurer på om eksen din spør kona før han forsyner seg av cola i kjøleskapet?

Skrevet

Jeg blir bare så lei meg når jeg leser slikt. Er det MULIG??

Vi voksne må da FOR F.. kunne tenke littegranne lenger enn vår egen nesetipp...

Klem til dere!!

PS - bra innlegg Phantomet :)

Skrevet

Ja, det må han nok vil jeg tro. Er det nazi-regime så er det vel slik;-)

Skrevet

Et lite øyeblikk etter at jeg sendte avgårde innlegget lurte jeg på om det ville bli misoppfattet, men ser at alle har skjønt ironien....phu...

Ingen skal si at det er lett å være del av en moderne storfamilie. Der det finnes mine, dine og våre barn, men det er faktisk lov til å behandle sine medmennesker med vanlig anstendighet være seg stebarn, egne barn eller andre.

I phantomhulen er vi nok priveligerte. For vi liker faktisk hverandre, uansett hvem som er blodstilknyttet til hvem.

Turen til og fra sørlandet bekreftet dette. Vi måtte nemlig kjøre to biler pga antall mennesker, bagasje og hund. Og da ungene skulle fordeles i de forskjellige bilene var det de som plasserte seg selv i de to bilene.

I min bil: Måka, junior og eldste jenta. Mens phantom-mannen fikk eldste gutten.

På vei hjem var det rettferdigheten som seiret. Måka og eldstegutten ville kjøre med meg....mens de to andre ville kjøre med pappa. Og halvveis hjem ble eldstejenta avlevert hos en venninne på hytta deres. Jeg spurte da gutten om han ville sitte sammen med junior og pappa i den andre bilen, bare for å få tilbudet, men det ville han ikke. "Jeg koser meg her jeg...og du vet det: Noen må jo lære deg litt om fotball"

Og dermed startet en iherdig leksjon om fotball lag, regler, fotballkort osv osv. *ler*

Begge de to eldste ungene har bevisst kommet til meg iløpet av ferien for å snakke om viktige ting: som det forestående bryllupet til mamma, ensomhet og vennskap, ting de husker og ikke husker etc

Det er jeg som fikk gaven å snakke med eldstejenta om svangerskap og fødsel pga Måkas ankomst, om mensen og pubertet, og sjalusi og glede, og forelskelse og sinne rettet mot plagsomme småbrødre. jeg er svært glad for dette, men synes samtidig at det er litt trist at ikke mammaen ønsker å snakke med henne om nettopp slike ting.

Eldstejenta lurte også på hvorfor pappen og jeg valgte å gifte oss på den måten vi gjorde, og hvorfor vi la feiringen til det stedet vi gjorde, og hvorfor mammaen synes at hun er for stor til å være brudepike nå i høst...

Vi giftet oss i en liten fjellkirke med en venn som prest, leide en diger hytte som alle gjestene/familien bodde på, og ungene fikk eget sted de kunne leke, samtidig som de kunne delta så mye de ville på den offiisielle feiringen..Den store festen for alle venner holdt vi senere hjemme. Alle ungene fikk nye fine bunader som passet supert til opplegget vårt midtvinters og de to eldste gikk inn i kirken sammen med oss (Junior som var baby sov utenfor ;)) og eldste jenta fikk helt lik blomst som meg med gulltråder og perler.

Tilslutt fortalte begge de "store" barna at de ikke husket annet enn at pappa og jeg alltid har vært sammen, og at de visste at sånn skulle det alltid være...

Skrevet

Skulle ønske det var du som var stemamma til mine jeg:-)

Kanskje det er dette du skal begynne med phantomet, kursing av stemødre:-) Det hadde vært noe det!!!

Hmmm..........en god idè eller?

Skrevet

Det trengs i alle fall.

Er i familie med en familieterapaut, relativt kjent....

Jeg vet hvordan stemor hun har vært, hva hun gjorde, og det sørgelige resultatet av det.

Når jeg hører om hennes råd om hvordan behandle stebarn får jeg lyst til å kaste opp.

Så hadde vært kjekt med noen som kunne fått øynene opp for noen steforeldre

Skrevet

Jeg synes det er skremmende at mennesker i en del yrker, som skal være der og hjelpe oss andre, eller hjelpe ungene, er de verste!!!

Virkelig skremmende er det!!!

Skrevet

Det er jeg helt enig i, og når jeg vet at hennes stebarn ikke lever lenger, grrrrrrrrr.

Hun kunne bare trukket seg pent tilbake og innsett at hun ikke kan en ting.

Nei, mennesker som ikke er snille med barn, er vel noe av det verste og mest provoserende som er.

Og det er jo alle enige i...Lurer på om mange av de som ikke behandler barn som de skulle i det hele tatt innser det...

Skrevet

Når egoismen er sterkere enn kjærligheten så ender det dessverre ofte dårlig....

Skrevet

Denne tråden er sørgelig lesning - det er fryktelig at voksne ikke kan behandle barn som de har i sin varetekt ordentlig og med respekt, enten det nå er den ene eller andre grunnen til at ungene er der, og uansett hva man mener om barnets mor/far.

Man kan lure på om det er uvitenhet eller rett og slett vrang vilje noen ganger...

Og stebarn som ikke lever lenger - det høres jo bare helt hjerteskjærende ut...

Skrevet

Ja, det er jo bare sørgelig.......

Skrevet

Helt utrolig at voksne menneskerkanbehandle barn på den måten.Jeg får helt vondt av lese det Attpåklatten skriver.Stakkars jente.

Det verste er at det skjer mange.

Jeg hadde en kjæreste som oppførte seg på en liknende måte mot min eldste sønn. Sønnen min var selvsagt vikitgst for meg, så det ble slutt mellom oss. Det eneste han sa da var;endelig kan jeg være meg selv, mamma.

Da fikk jeg vondt langt inn i hjerteroten.

Mannen min er fantastisk og behandler alle helt likt, håper jeg hadde gjort det samme hvis jeg var stemamma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...