Gå til innhold

betale med visa, noen som vet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå håper jeg det er noen som vet dette, for jeg klarer ikke å finne ut av det.

Jeg har kjøpt en pc på nett, til litt over 7000, betalte med visa, og synes pengene forsvant fra konto, men står ikke noe på utskiften fra nettbank.

Den bestillingen måtte jeg kansellere, pga nettbutikken hadde satt feil pris.

Gjorde det, og bestilte på nytt, også da med visa.

Og de 7700 forsvant garantert fra kontoen, men vises heller ikke.

Så mitt spørsmål er: kommer de første pengene tilbake, ellre er det jeg som har blingsa, og at de ikke er trekt fra kontoen? begge bestillingene er / var til behandling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tippe at de reserverte det første beløpet men ikke trakk det.

Da vil det fremkomme som borte en liten stund, men når det ikke kommer noe bokføringsbilag til banken kommer pengene tilbake som disponible:)

Skrevet

hmm...beløpet reserveres først, også går det ofte et par dager før det bokføres. Hvis du kansellerer før det har blitt bokført blir vel ikke pengene faktisk trukket fra konto...tror jeg da. I hvertfall har det fungert sånn en gang jeg kansellerte en reise før jeg hadde blitt trukket (dvs at det bare stod som reservert beløp i nettbanken).

Skrevet

ja...saldo og disponibel er ikke like på kontoen, mangler en god del tusen på de to.

Bestillingen ble brutt, etter avtale med nettstedet, siden de måtte forandre på prisen....så tok jeg opp en nye betilling.

så kan jeg håpe på at de pengene kommer tilbake?? de første jeg betalte???

*håpe, håpe *

Skrevet

*dytter litt *

Skrevet

Hos visa er det ikke alltid transaksjonene vises før det har gått mange dager (kan være opp til en uke i hvertfall) Pengene har liksom bare forduftet i løse luften. Spesielt når det er noe som skal rettes tar dette lang tid. Hvorfor vet jeg ikke. Pengene sniker seg inn igjen like ubemerket som de forsvant ut. Kjedelig når det er snakk om så mye penger.

Skrevet

har snakket med de som skal levere pcèn og pengene for den første maskinen kommer tilbake, de er lissom ingen plass nå, men kommer tilbake der de hører hjemme, på min konto :-))

så dere hadde rett alle sammen, tusen takk :-))

da betiller jeg sydentur...hehe...for jeg og mannen min, 1 uke....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...