sikat Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Enkel gjærbakst som skal stå en stund i ovnen? Noen som har tips? Dette er for å teste stekeovnen min, så derfor at det må være litt 'lang' steketid på det.
Nurk i magen;) fikk 23.sept:) Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Brød tar jo litt tid å steke;)
sikat Skrevet 3. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2007 orker ikke å sette en brøddeig, når faren for at ovnen ikke virker som den skal er stor, har mange mislykkede runder med brødbaking i den ovnen der Kan jo selvfølgelig hive i hop en liten deig sånn at d blir bare ett brød....(er veldig 'dårlig' til å lage bare litt mat når jeg setter igang) hmmmm, kanskje det blir en liten brøddeig allikevel da....
Fabelaktiv Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 verdens enkleste brød: 4 dl vann (lunket) 2 ss olje 1 pose gjær 1 ts salt mel til deigen er som du vil ha den.. heve dobbelt - putt i malfunctioning ovn
sikat Skrevet 3. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2007 hehe, takk. Da gjenstår det og se om brødet blir bra(krysse fingre) eller om jeg får ett brød som etter 1 time og 20 minutter fremdeles er rått inni og har en 'deilig' kjempetykk skorpe(har skjedd noen ganger ja.....). ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå