Trebarnsmor!!! Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Jenta mi på 6 måneder har fått påvist røde hunder!Hun er ikke noe sælig syk, men har maaange prikker. Dette er selvsagt svært smittsomt. Jeg lurer på noe angående vaksinen mot røde hnder som de får ved 15 måneders alder. Gjør denne vaksinen slik at ingen som har tatt den får røde hunder...?Eller er det slik at alle skal ha røde hunder, fordi det er en barnesykdom? Men at alle som er vaksinert ikke blir særlig syke?Jeg har flere barn som er vaksinert...så jeg lurer på om de kan få sykdommen.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 godt spm du..er faktis ikke sikker..men håper du får svar på det. men tror det er røde hunder som jenter helst ikke bør ha,og hvertfall ikke når de er gravide..eller noe slik..
¤ my precious ¤ Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Dette lurer jeg også på... Jeg har blitt vaksinert, men hadde ikke antistoffer da de tok prøver mens jeg var gravid - så vaksinen funket tydeligvis ikke på meg...
Trebarnsmor!!! Skrevet 3. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg vet at grunnen til at vi vaksinerer oss er først og fremst for å hindre at gravide blir smittet. For det fører svært ofte til fosterskader. Men noen sa til meg at røde hunder er en barnesykdom som alle barn "skal" ha...Men det synes jeg er så rart. Veldig sjelden man hører at noen har røde hunder for tiden...Og jeg har selv aldri hatt det, heller ikke mine barn. Bortsett fra lillejenta nå da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå