Gå til innhold

Kritikk av Liberoklubben inne på DIB

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ganske kjekt å lese hvor fornøyde folk faktisk er etter noen måneder før jeg blir fristet til å gi bort personopplysninger om meg og barnet mitt til en kommersiell aktør for "gratis" prøver til en verdi av 50-60 kroner...

http://www.dinbaby.com/forum/thread/9981367

Videoannonse
Annonse
Skrevet

måtte ikke jeg gjøre.. bare navn og tlf, og det gjør meg ingenting..det finner de alikevel om de vil.. ikke hørt noe heller i ettertid. dessuten vil jeg gjerne gjøre meg opp min egen mening om disse bleiene:)

Skrevet

høres ut som hun har vært veldig uheldig da, for mine gratisgaver hos både libero og goboken var bedre enn det hun beskriver. Men nå skal det også sies at jeg stiller ikke så strenge krav til en klubb jeg ikke betaler noe for å være med i, heller ikke når jeg når som helst kan melde meg ut. Ikke har jeg gitt bort noen opplysninger som er personlige heller. Men kjedelig at noen skal oppleve det sånn!

Skrevet

Navn, adresse og telefon nr er jo relativt personlige opplysninger det da ;)

Og så vet de jo at du nå skal ha barn.

De opplysningene blir solgt videre til andre som har interesse av å vite hvem som snart skal ha barn/er småbarnsforeldre sånn som f.eks krybbedød foreninger som har en merkelig tendens til å "tilfeldig" ringe nybakte foreldre...

Skrevet

de ringte min mann før jeg hadde registrert meg som gravid der likevel...

Skrevet

Man må jo ikke nødvedigvis legge inn riktig telefonnummer da hihi.

Jeg har ihvertfall fåt mine gratis-ting og de sitter igjen med en nummer som ikke eksisterer. så da kan de bare ringe og snakke om krybbedød hehe.

Skrevet

Når man skal få en gave med reklameartikler er det jo dumt å legge inn feil navn, feil adresse og feil tlf nr... men det er jo ikke mitt problem:)

Skrevet

Hvorfor det?

Du printer jo bare ut kvitteringen og går på apoteket og henter pakken.

Pakken er jo den samme du bare slipper å bli ringt opp av 1000 selgere etterpå.

Skrevet

Til den pakken man får kvitteringen tilsendt i posten oppga jeg selvfølgelig riktig adresse bare feil telefonnummer.

Det er faktisk ikke så veldig hyggelig å bli oppringt av krybbedødfolka med en gang du kommer hjem med en baby.

Men hvis noen virkelig tror at de deler ut de pakkene bare for å være snille og ikke har noen tanker om å tjene penger på de som mottar pakkene videre så må de gjerne tro det for meg ; )

Skrevet

Ja det er smart å ha hemmelig telefon nummer sånn at de ikke kan finne deg med navn og adresse ;)

Skrevet

Jeg har holdt meg laaaangt unna alle disse gratisklubbene og go' boken av flere grunner. For det første har jeg ikke så dårlig råd, at jeg ikke kan kjøpe disse tingene selv. For det andre som ble jeg nedring etter forrige fødsel, selv om jeg har reservert meg mot slike telefoner i Brønnøysundregisteret. Mulig at jeg har oppgitt tlf nr. Men dette er info som de selger til alle mulig organisasjoner og bedrifter som har noe å selge nybakte foreldre. Og de er så sleipe at de bruker morsfølelsen for alt det den er verdt.

Det er ingenting som er gratis, heter det. Jeg orker ikke alle disse telefonene midt i amminga eller formiddagsluren. Jeg holdt på å bli sprø av det. Det var nok mer en èn selger som fikk gjennomgå, etter å ha forstyrret meg i amminga, og jeg hadde humpet meg ned fra annen etg, med bekkenløsning. (Vedkommende gjorde selvfølgelig bare jobben sin....men).

Dersom jeg får så mye som èn telefon denne gangen, kommer jeg til å anmelde de! Det er ganske forbanna sikkert!

Så lenge de har navnet ditt i databasen, så vil de bruke det. Det sletter det ikke, selv om du ber om det.

Jeg har oppleve å få vitaminer i postkassa mi, som var adressert til vedkommende som eide huset her for 7 år siden! Brevene bare strømmet på. De hadde vel regnet med at vedkommende bare kom til å betale uten å tenke over om dette var noe som han faktisk hadde bestillt.

Hvilke fordeler har man av å få 3 - 4 bleier? eller det man ev. får på apoteket? Det er ikke verdt den plagingen man sliter med etterpå!

Skrevet

Dessuten er det ikke noe problem for disse firmaene å finne riktig telefonnr. selv om du har lagt inn feil nr med vilje! Det tar 2 sekunder å søke opp riktig tlfnr. Dessuten har de systemer som "vasker" navnet og adresse opp mot telefonnr.

- Så det hjelper lite å gi feil nr...

Skrevet

Til alle som har reservert seg i brønnøysund så husk at hver gang du gir fra deg "navn og nummer" risikerer du det blir brukt.

Ved å sørge for at de stedene man legger igjen info kun skal brukes internt har man en viss kontroll.

Og alle burde jo egentlig reservere seg i brønnøysund :)

Skrevet

Nettopp!

- Jeg er veeeldig forsiktig med sånt. Så fort jeg får noe i postkassa, eller ser noe på nettet hvor jeg er nødt å oppgi navn og adresse, er jeg svært skeptisk. Jeg handler på nettet, men lar være dersom jeg tror at infoen jeg gir fra meg vil bli brukt til noe annet.

Disse telefonselskapene som ringer, kommer med så mange rare påstander som at dersom man har reservert seg for lenge siden, må man gjøre det på nytt for man kan ha falt ut av systemet.... Noe som selvfølgelig er noe tull!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...