Gå til innhold

Hadde dere ringt legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 8,5 mnd har feber på tredje dagen i dag. Den har vært over 39 alle dagene, bortsett fra tidlig på morgenen.

Har ingen andre symptomer enn feberen. Formen ellers er sånn midt på tre.

Hadde det ikke vært for at det er helg hadde jeg sett det ann en dag til, men nå er det helg, og jeg hater legevakta (hvis vi må dit).

Hadde dere ringt lege i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg hadde ringt.

Skrevet

Hadde ringt ja. Hun er jo såpass liten.

Skrevet

Jeg hade også ringt.. Bedre å ta det med legen nå, istedenfor å kanskje måtte sitte flere timer på legevakten.. God bedring:)

Skrevet

Det kan høres ut som den 4 barnesykdommen...3 dager feber,få andre symptomer...Når feberen forsvinner etter 3 dager kommer det utslett og barnet blir surkete en stund,så blir det bra.Om almentilstanden er fin ellers,får i seg nok væske ikke har ont hadde jeg ventet..Men hvor gammel sa du barnet var?

Skrevet

Ja, det er det jeg også tenker med legevakta. Tar jo så tid.

Tenkte på den fjerde barnesykdommen, så kan jo være den. Men, ettersom det er helg og hun er såpass liten, tar jeg en tlf.

Skrevet

Så det nå...Se på almentilstanden og vurder ut fra den.Om feberen nærmer seg 40 gi paracet for å unngå feberkrampe.

Skrevet

Tenkte bare å komme md et tips hvis du ikke vil gå på legevakta.

DRa heller på disse legevakt basene, det gjør vi alltid nå. Der er det mye mindre kø, det lengste vi har vært der er en time:)

Var ikke akkurat noe svar på innlegget ditt, bare et tips fra meg:)

Skrevet

Oj, det var interessant, hva er en legevakt-base og hvordan fungerer det?

Skrevet

Legevaktbaser? Hva er det? Her jeg bor er alt som heter legevakt samlet på sykehuset. Var annerledes før. Da var det legevakt på legesentrene, men ikke nå lenger.

Skrevet

Ja hadde rint legen.

Sånn var datteren vår for en stund siden da ... hun hadde 40 i 4 dager.

Ble sendt hjem fra legevakten 3 dagen ... dumme kjærring ...

4 dagen vi kom tilbake fikk vi konstantert ørebetennelse ... han sa det var det 1 de burde sjekke på små barn for det var som regel oftest det det var

Skrevet

Vet ikke om det bare er i Oslo......

Men det er forskjellige baser som de har rundt om kring. Det er det samme som legevakten, men det er bare åpent til rundt 23 er det vel:)

De tilhører legevakten og vi har vært veldig fornøyd med legene der.

Hvis man må ta røngten eller har alvorlige skader kan man ikke dra dit da de ikke har noe spesial utstyr der.

Vi har brukt å dra på den basen som ligger på Linderud, der er det to leger og det går veldig raskt der.

Hater legevakta i byen, der blir man jo sittende i en 5-6 timer noe som er lite gunstig når man har med seg barn.

Disse basene er også for voksene:)

Så absolutt noe jeg vil anbefale:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...