Cristina2 Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Hei! Min sønn blir 3 år i oktober og sier at han ikke vil sove alene. Han skrikker og roper på oss. Kommer til rommet vårt.Vi ønsker ikke at han skal vekke lillebror så da går vi til rommet hans. Han sier at det er farlig på rommet hans. Har dere tips?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Syns dere må finne ut grunnen til at han ikke vil sove alene.Å presse han til å sove på rommet sitt alene syns jeg bare blit dumt og jeg tror det vil forværre det. Det kan jo være sjalusi pga lillebror, og er det det så må dere finne en måte så han synes det blir stas å sove på rommet sitt. Snu litt på flisen og gjøre lillebror til den det er litt "synd" på "Tenk på stakkars lillebror som ikke er stor nok til å sove på eget rom. Som må høre på pappas snorking hele natten osv.." Dette fungerte veldig bra her en stund. Og er det noe han faktisk mener er skummelt på rommet må dere finne ut hva, og få tingen til å ikke bli skummel. Kanskje en av dere må sove på gulvet hos han en natt så dere guttungen finner ut at det faktisk ikke var noe skummelt så syns jeg en bør ofre en natt med lite søvn for det. At det er noe skummelt på rommet sitt opplever de fleste barn tror jeg. Jeg hadde sjiraff og en tiger under senga. Ikke at jeg synes de var skumle, men jeg løp bestandig fort ut om lyset var av, for de kunne jo plutselig komme ut og ta meg. Og de var der helt til jeg begynte på ungdomskolen. Men mine foreldre pratet om det, og lot meg få ha de under senga men de gjorde de mer ufarlige. Så dere må evt finne den løsningen som passer deres sønn best.
Cristina2 Skrevet 5. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2007 Takk for fint svar. Vi har faktisk begynt å tenke i den retning. Han ble veldig glad når jeg sa at han kunne sove med åpen dør. Og han kan også ha et lite lys på. Hans lille bror på 9 måneder har begynt å sove alene hele natt i sprinkelsengen sin. Så det er veldig bra for meg å sove i min seng bare med min mann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå