Hidjey Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Hvor mye bør en på 10 mnd få i seg av væske på en dag egentlig? Han drikke ca 500ml MME, og hvis jeg er heldig så klarer jeg å krangle i han ca 100 ml vann i løpet av hele dagen. Tilbyr han drikke ofte, både fra flaske, kopp, glass, med sugerør.. Ja, ca alt har vi prøvd.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Men du har han våte bleier? Så lenge bleiene hans er våte ville jeg ikke bekymret meg så mye,men om du ikke skifter så mange tissebleier ville jeg tatt en tur på HS. De har sikkert noen lurer tips til deg.
Hidjey Skrevet 3. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2007 jo, han har forsåvidt det. -men jeg kan ikke skjønne at han ikke er tørst, jeg er konstant tørst og drikker lett 4 liter om dagen...
Gjest Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Slik har vi og det.Han ammer 2-3 ganger dgl.,så krangler jeg i han 100-150 ml vann...Også 10 mnd.Er helt fortvilet jeg...Prøvd alle varianter av flasker og kopper...Han kan jo drikke av alle egentlig,men han vil ikke.Til tider spytter han ut igjen..NUK koppene har vi nå kommet frem til er best.Har også prøvd ulike temperaturer på drikken og alt å drikke tom.solbærsaft... Jeg gir grøt morgen og kveld,for det er jo væske i den da.Om han er ca 10 kg bør han ha rundt 1 liter,litt mer...Har dere prøvd noe vi ikke har tenkt på?
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 ) Ja,men nå er jo kroppen din litt større enn hans også da.... Men ta deg en tur på HS om du bekymrer deg,ikke godt å bekymre seg for slike ting:)) Men vil tro ettersom han har våte bleier så er det ikke noe problem!
Hidjey Skrevet 3. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2007 Ja, han spiser grøt to ganger om dagen han også, så det er jo litt der. Har prøvd alt fra kaldt til nesten varmt, men det er lite som vil inn. Han drikker litt når han får drikke fra sånn Imdalflaske med tut på, men det blir jo myyye søl også. Ellers så drakk han finfint når han fikk smake Kuli og Solrik fra sønnen til sambo, men det er det vel en del sukker i. Ser de har sånne små drikkekartonger med sugerør fra Nestle, det står at de er fra ett år, men jeg tenkte å se om det er en mulighet..
Gjest Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Samme her,drakk endel Kuli...Men det var smart med nestlepakker,skal se om jeg finner.Har bestillt kopp med sugerør fra alexi så håper det kan funke også.Men i varmen tenker jeg det er bdre at han får i seg noe selv om det er sukker i,enn at han ikke drikker...
Gjest Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 De pakkene fra Nestlé er helt greie fra nå også. Embla drikker sånne, Nikolai også som er 2 mnd yngre:) Utover det så har Festis (dersom man skal på sverigetur) noen veldig sukkerreduserte sånne saftbokser, samt at det finnes i multivitamin også. Emla drikker stort sett bare ting med sugerør:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå