Fabelaktiv Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 har en AEG competence... "arvet etter forrige eier av kjøkkenet (huset) mitt" den er helt på styr den ovnen og jeg forstår den ikke... noen som har slik..? og kan hjelpe meg litt?
sikat Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Hsr en ny slik(kjøpte i fjor høst), innbyggngsovn. Er IKKE fornøyd, for termostaten fungerer ikke som den skal, har fått byttet noen deler en gang, men er fremdeles ikke bra. Er helt umulig å lage noe mat på over og undervarme, da blir det ALDRI ferdig. Skal ringe igjen nå og klage.... Hva er det du har problemer med?
Fabelaktiv Skrevet 3. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2007 usj min er gammel også da.. vet ikke modellnr.. da finnes den sikkert i mange modeller.. jeg skulle steke scones i går.. står 220 grader i ca 15 minutter... jeg hadde dem inne i 45 minutter!!! - den er på styr!! også har den sånn varmeelement plate som jeg kan stikke inn midt i ovnen som ikke jeg skjønner hva jeg skal med. og en knapp som jeg kan trykke inn med en bakehatt over som lyser.. er den til når jeg skal bake? prøvde det i går - INGEN suksess for å si det sånn.. sitter nå her med litt vel tørre scones (god smak da) også vet jeg ikke hvordan jeg finner ut "serienr" på den - hadde vært fint med en bruksanvisning.. må nok bare kjøpe meg ny ovn ja - herregud trist å høre om din ovn da - er jo ekstra kjedelig når du har kjøpt ny og greier... lykke til
sikat Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Prøv å gå inn på http://www.aeg-electrolux.no/ og så servicerepresentanter, og kanskje noen kan hjelpe deg! Btw, d er ikke mulig at den knappen med bakehatt er en sånn hevefunksjon? På min er det bilde av ei lyspære da, og da blir ovnen akkurat passe lun og fin til at gjærbaksten kan stå der og heve
Fabelaktiv Skrevet 3. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2007 hmmm.. kanskje det? sjekket ikke hvor varmt det var... kanskje det? men trur det lyset som skal slukke når ovnen er varm nok slukket ved 220.. men jaggu ikke sikker nå nei takk for link også.. dette må undersøkes
sikat Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Kan godt være termostaten som har gått til h.... da, lampa på vår slo seg ut første gang etter 5 min og da var det ikke mye varmt i ovnen nei.... Kjempemorsomt når man hiver middagen i ovnen og den skal stå i en halvtime, når potetene er ferdige og man skal ta ut fiskeformen så er fisken romtemperert og grønnsakene frosne...... Da var det stjernelyst hjemme hos oss skal jeg si En liten utblåsning etter alle de gangene jeg har prøvd å bake brød(fy, hvor sint jeg har vært på den ovnen, og ikke minst på sambo som til slutt mente at det var JEG som gjorde noe galt) Nå har jeg lært og alt går på varmluft til vi får fikset/byttet ut ovnen
Fabelaktiv Skrevet 3. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2007 satans sambo om han hadde prøvd å skylde på meg.. jeg er gretten nok på han som det er.. dakal håper dere får en ny da siden de allerede har prøvd å bytte delen så er det vel best med ny
sikat Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Jupp, skal få sambo til å ringe og kjefte på de over helgen. Men først skal jeg prøve å bake none i ovnen igjen, bare sånn at jeg er heeeeelt sikker på at den ikke virker etter siste reparasjon Men, du bare ta kontakt med aeg og forklar hvordan ovnen din ser ut så finner de ut hvilken modell det er du har, og vips så får sikkert en bruksanvisning
Fabelaktiv Skrevet 3. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2007 jepps.. i am on it! Nu blir det kanskje ordnings
fjollefrua Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Det skal være et klistremerke enten i døra eller på siden av ovnen. hvis du løsner de 4 skruene som ovnen er montert med i en innbygningsmodul. Hvis det er frittstående så er det bare å vippe ovnen litt opp i front og dra den frem. Skal stå et klistremerke på høyre side tror jeg... ' Nr til aeg er 815 30 222 trykk deg frem til service... Hilsen gammel hvitevareselger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå