Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Sønnen vår på 15 mnd sier 80-90 ord, men det er stort sett bare ett og ett. Han pleier å si "hei pappa/mamma" og sånn, men det er stort sett det eneste. Gleder meg til å høre hva mer han har på hjertet liksom! Han gjør seg jo mye forstått nå da.
MintCondition Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Tror de sier at språket ofte "løsner" rundt 18mnd-alderen. Det stemmer bra her i huset ihvertfall, Guro er snart 19 mnd og har i noen uker nå hatt en eksplosiv utvikling av språket. Setter sammen to og tre ord, og hermer som en liten papegøye
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Så gøy! Herming er det her også, men mest ett og ett ord. Er så morsomt at de små kroppene går rundt og prater. Offamam (offa meg) er yndlingsordet her om dagen :-) Da skjønner man hva man går rundt og sier - hehe.
MintCondition Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Hehe, her var det "dattne" (datt ned) som var favoritten lenge. Alt "dattne" fra bord og stoler og hyller...pussig det der Det er rart når de går rundt og prater ja...at man kan kommunisere med det lille mennesket som for kort tid siden bare var en lilla skrikende bylt!
Ranveig R Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Første gongen småen sette saman to ord var han rundt 18 mnd ("Hade mamma! Hade pappa!"). Etter det har det gått veldig fort framover, og no ved 22 mnd seier han nye ord dagleg. Tre-ords-setningane kjem som perler på snor ("der hest ute"), sjølv om det framleis er mykje babbel innimellom som eg ikkje skjønar noko av )
Kakeåndsen Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Snuppa er 21 mnd og setter sammen opp til 5 ord. Det hun sier mest er: je vil ha is!! Eller hvilken som helst je vil ha-setning. Husker ikke helt når det ble to ord, tror det var i vinter en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå