Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innom her fra 2. trimester en tur.,.

jeg jobber på en småbarnsavdeling i barnehage og lurer på hvor grensen går for hvor tungt jeg kan løfte?? i forhold til hvor langt jeg er på vei.... Jeg er 23 uker på vei nå. Har alltid vært fysisk sterk og klarer å løfte enda, synes ikke det er slitsomt for ryggen så lenge jeg løfter riktig, men jeg kjenner det stramme i magemusklene noen ganger...

Noen som har noen "fasitsvar" eller tanker rundt antall kg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er et facit svar til dette. Men jeg har et par vekter som veier 5 kg hver og de kan jeg fint løfte iflg min lege.

Jeg tror du kan løfte ting så lenge det ikke føles ubehagelig, hvis du skjønner...

Litt merker man uansett når man bærer tungt, men jeg har i allefall en "feeling" på hvor grensa går...

Skrevet

I følge min sjef og lege skal gravide ikke bære eller løfte ting i det hele tatt - øker sjansen for spontan abort. Men om du er vandt til å trene med løft er det vel en annen sak.

Skrevet

I følge min lege og min jordmor, så skulle jeg leve som normalt. Jeg er vant til å være i fysisk arbeid hvor jeg gjerne løfter mye tunge ting, og så lenge jeg føler at det går greitt så var det ikke noe problem.

Det begrenser seg naturlig på slutten - nå i uke 35 merker jeg at det strekker litt mer i magen, og stopper når det ubehagelig. Men frem til nå har det gått greitt å løfte det meste.

Men dette går greitt fordi jeg er vant til å være aktiv og er fysisk sterk - spesielt i armene, men hvis man ikke er vant til tunge løft så skal man selvsagt ikke begynne med det plutselig når man er gravid;) he,he... Men du høres ut som meg, og da vil jeg si at så lenge du ikke føler noe ubehag og det går greitt å løfte, så går det nok helt fint. Kroppen sier selv i fra:)

Skrevet

Jeg har en 2-åring og hun veier 12.5 Kilo. Jeg må løfte henne ganske ofte, men er jo vant til det.. Jeg har en dag igjen til termin nå, har aldri løftet mer enn jeg orker eller kroppen lar meg.

Skrevet

Hei!

Så morsomt- så på profilen din at du er førskolelærer og magedanser- det er jeg også :)

Dette er mitt 3. barn, og jeg har jobbet helt frem til permisjonen alle gangene. Når det gjelder løft, så har jeg tilrettelagt litt på slutten, når det begynner å bli tungt, men barn har jeg løftet hele veien uten problem. At du får kynnere av dette skal ikke være farlig, så sant ikke du sliter med rygg/ bekken etc.

Det viktigste er samarbeidet med styreren og de andre på avdelingen, at dere gjør avtaler underveis for å tilrettelegge for deg. Husk: ikke press deg hvis du blir usikker- ingen på jobben ønsker at du blir sykemeldt pga dårlig tilrettelegging!

Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar alle sammen:)

Da får jeg bare føle på det selv. Er fysisk sterk og vant til å "ta i et tak"... så regner med jeg holder en god stund:)

Det er jo bare de aller minste på avdelingen som jeg trenger å løfte.. De som kan gå selv, trenger man jo ikke å løfte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...