Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan er det med dere som er på termin nå eller på overtid? sitter dere mye inne, eller er dere i byen e.l?

jeg har termin i morgen og har lyst til å ta meg en tur til byen for å få dagene til å gå, men er liksom ikke så glad i den tanken om at vannet går på bussen, eller midt i en mengde med folk...

men samtidig så blir jeg gal av å sitte inne i denne lille leiligheten å vente på at typen skal komme hjem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke så ofte vannet plutselig bare går sån voldsomt da. Men det kan jo selvfølgelig skje. Kanskje det hjelper å ta på seg et nattbind for sikkerhetsskyld? Det vil jo holde igjen en del hvis det skulle fosse?

Skrevet

Jeg har termin om 4 dager og tror selvfølgelig at jeg skal føde hvert øyeblikk! For å få tiden til å gå er jeg ute på shoppig hver dag - alene, for alle er på jobb. Tar bussen uten problemer egentlig. Går vannet blir jeg bare glad og kaster meg i en taxi og kommer meg hjem, eller ringer samboer for hjelp - må nesten se ann situasjonen.

Har med meg helsekortet og et sjal som jeg kan vikle rundt meg om det trengs - er førstegangsfødene så jeg vet ikke hvor mye vann som evt kommer....

Uansett er det vel ikke sikkert at fødselen starter med vannavgang, kan jo hende at riene kommer snikende først og da er det bare å komme seg hjem eller til føden.

Orker ikke sitte inne i leiligheten å vente på dagene, så pengene flyr unna =) Og shopping blir som en lang spasertur, og det er jo kjempebra for å sette igang ting!

Skrevet

Jeg er fem dager på overtid og har ingen kvaler med å gå på kino, sitte på kafé eller gjøre andre ting "ute blant folk". Forrige gang hadde jeg rier i nesten 12 timer før vannet gikk, så jeg tar det for gitt at jeg vil få et forvarsel god tid i forveien denne gangen også.

Jeg ser ingen grunn til å mure meg inne! Da kommer jeg til å bli småsprø. Dessuten vet jeg at det blir leeeeenge til neste gang jeg kan sitte aleine i flere timer og lese avis på kafé, så denne tida nyter jeg i fulle drag. Kom deg ut! Det er mitt råd.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Går vannet "ute på byen" får du om ikke annet en rasende god historie å fortelle :)

" og så satt jeg der på bussen da ved siden av verdens kjekkest mann (ingen behøver jo få vite at han var 50 år, grått hår og mage) , og så glemte sjåføren bremse over den farsdumpen ..og der gikk vannet.... noe så pinlig.."

Skrevet

er fire dager over, og går turer,handler i butikk og slikt.

men har alltid med meg mannen min i tilfelle....

Skrevet

er så trøtt at jeg ikke orker hverken butikker, gå i besøk, ha besøk....så det eneste som gjelder er å ligge på sofaen å slappe av å sove når man klarer det......

Skrevet

synes ikke man kan tenke på det sånn jeg, så lenge man ikke er langt unna, og fast et sted der hvor man ikk ekan komme til sykehus.. så drar jeg hvor jeg vil.

Jeg er sliten da, så jeg begrenser meg en del, det er ikk eså gøy å gå rundt i byen med venner og drit vondt.. men jeg har nå gjort det å.. hehe

Skrevet

Jeg er ekspert på å havne i pinlige situasjoner, og nå så desperat etter å føde (tre dager på overtid), at jeg skal på det lokale kjøpesenteret (tar bussen, så klart:) mer eller mindre kun i håp om at vannet går rett foran masse folk, for det skjer iallfall ingenting hjemme... Er så utålmodig!

Skrevet

Helt enig med "Ut på tur" her, om vannet går på bussen etc, så får du en rimelig bra historie å fortelle!!

Jeg har termin til tirsdagog er på farten hele tiden, går turer og lever livet som normalt, bortsett fra at ting tar litt mer tid.. :)

Går vannet så går vannet, enten det er på kafe eller i køen på Kiwi, dessuten, så vet du jo da at du kommer til å være samtaleemne rundt de mange middagsbord :) " jeg lurer på om hun fikk gutt eller jente jeg hu dama jeg så på butikken i dag, vannet hennes gikk jo der" osv osv :)

Skrevet

No bur eg såpass ute på landet, at det kjem til å gå gjetord i mange år dersom noko sånt hadde skjedd med meg. At vatnet gjekk på den lokale butikken. I Bergen hadde eg gitt blanke, men her er det litt meir pinleg...

I tillegg er dongeribuksa eg gjekk med, blitt så stram at det er ubehageleg - og då har eg lyse/kvite tynne sommarbukser igjen... Og sidan veret her vest har vore grått og trist den siste veka, så har eg ikkje hatt den store lysta til å gå ut. Idag derimot, er det sol og varmt, og vi har vore ein tur og handla, plukka rips i hagen og kost oss. Regntunge dagar der eg må sitta inne pga manglande gravidklede (bortsett frå dei kvite sommarkleda då) har teke på humøret, så no fortener vi flotte solrike dagar her vest - ellers går eg på veggane! 5 dagar over no...

Skrevet

ja jeg får prøve å ta meg en tur til byen i morgen.. så får vi se hvordan det går..=)

Skrevet

Misunner dere som er i såpass form at dere GREIER å i det hele tatt tenke på å reise ut jeg...

Skrevet

Jeg var på Obs`en å handlet da riene begynte;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...