Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det nåken her som har vent barnet til med flaske frå den var ca to mnd?

Eg skal begynne på skulen i september, då er jenta nesten tre månader. Det første halve året er eg deltidsstudent og me bur ti minutter fra skulen så me satser på å få til amminga sjølv om eg er på skulen. Men me vil jo at ho skal vera tilvendt flaske itilfelle ho og faren ikkje kjem seg til skulen og til dei dagane då eg har fag på skulen som er litt "skitne" og som eg ikkje vil amme ho etter.

Er det nåken som har fått til å gi både flaske og pupp (då tenker eg på for ungen sin del og ikkje produksjonen)?

Korleis vendte dåke ungen til flaska? Er det best når ho er skikkelig sulten eller passe sulten? Kor lang tid tok tilvenninga? Me prøvde idag og ho syntes denne flaska var veldig rar i form og smak (sa ho til meg, hehe). Er det nåken med gode råd til meg her på forumet inatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm, jenta mi likte flaske med det samme hun...

(måtte pumpe og gi på flaske i starten, da vi ikke fikk til amminga med en gang) samme med skje og kopp, så det har ikke vært noe problem.

men jeg vil tro at det går seg til for de aller fleste, om du bare prøver. pump deg og la pappaen mate, da kjenner hun jo igjen smaken!

Dersom du vil gi mme i tillegg etterhvert, eller i det minste ha muligheten til det, lønner det seg sikkert å la henne være vant til flasken, før du venner henne til mme også.

jenta mi har fått HIPP og sluker den rått, syns den er veldig god:-)

lykke til. må si du er tøff som setter i gang på skolen så fort!(skal selv ta et par eksamener i løpet av året (fødte for seks uker siden jeg da) men har ikke noe undervisning jeg må delta i))

Skrevet

Tuva og er seks uker no, eller snart sju. Foreløpig så har barseltida gått som ein drøm så eg gruer meg ikkje til å ta fatt på skulen. Pappen er og mykje meir tålmodig enn meg, så dei to kjem til å få det heilt topp sammen til hausten.

Me skal prøve at pappa mater. Ho tok smokken bedre med mormora enn med meg, så¨ho er kanskje litt lett å forvirre. Så er nok pappen litt meir tålmodig som sagt, det var lett å kaste fram puppen då ho ikkje tok flaska for å sei det slik.

Gikk jenta di tilbake til pupp etter at du gav henne flaske eller har dåke fortsatt med flaska? Dersom du har fortsatt med flaska: har du god produksjon av melk eller supplerer du med HIPP?

Skrevet

Hei!

Jenta vår tok flaske som bare det på første forsøk, var vel rundt 2 mnd, husker ikke helt. Hadde da pumpet meg og fryst ned mm som vi tinte og ga på flaske.

MEN så var det plutselig slutt på å ta flaska. Prøvde alle utgaver, men mme, ferskpumpet mm, vann etc etc... Holdt på slik i ca 2 mnd.

Nå har hun fått en del vann på flaske ved siden av grøten (er 6mnd). Prøvde fersk mm i går og nan i dag, og det gikk kjempefint, så da håper jeg vi er i gang igjen.

Så det med flaske er bare å prøve seg frem, går sikkert fint etterhvert!. Og så bra at pappaen er så tålmodig, her er det motsatt....pappaen blir rimelig fort irritert hvis frøkna ikke er helt med på det han ønsker. Mulig det er bedre når ikke jeg er i nærheten da..

Ble langt dette gitt... men bare å gi flaske! Jeg har ammet hele tiden, og hun har ikke tenkt å slutte med pupp enda ser det ut til selvom vi får i gang flaske igjen :)

Skrevet

Hei!

Min erfaring er både og.. Min eldste tok flaska med en gang (brukte smokk) når hun var 2 mnd.

Derimot vil ikke vår 7 uker gamle datter ha flaske, ei heller smokk. Blir råsint! Har forsøkt flere og jobber med saken.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...