Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Hei dere Jeg er 44 år, og prøver. Jeg fødte en flott jente i 2005, men ønsker meg så intenst et barn til. Jeg har denne uken mistet for tredje gang, på under et år. Det ser ut til at jeg blir lett gravid, men klarer altså ikke å "holde på det". Det som er blitt et problem, er at legen jeg går til virker litt lei av at vi fortsatt prøver. Det er vanskelig å forklare helt hva jeg mener, men jeg får en følelse av at legen har lyst til å si at vi bør slutte å prøve nå, og heller innse at toget sannsynligvis er gått. Joda, jeg skjønner at alderen kanskje har innhentet meg, men er det noe galt i å prøve litt til? Jeg føler det er vanskelig å snakke om dette, for vi møter så liten forståelse. Er det noen andre som opplever lignende, enten fra omgivelsene generelt eller fra helsevesenet? Hvor henter dere i så fall styrke fra, til å fortsette?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 vil ønske dere lykke til. bare å fortsette å prøve. drit i han legen, dere vet best hva dere vil og ønsker.
G.I.H Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Hei Hei... Eg blir 44 år om nøyaktig 1 mnd...Har nettopp gjennomgått min 6.abort...Eg har og gått til ein slik lege som er like oppgitt for kvar gong eg har blitt gravid etterat eg fylte 40, ho meinar at no er det på tide å slutte av babyprosjektet mitt. Ho har aldri oppmuntra meg til å forsøke igjen, ho er berre opptatt utav å fortelje meg kor gammel eg er, og kor mange barn eg allerede har. For meg så er dette å få eit 3. barn med min nåværende barn eit stort ønske, fordi om eg er så heldig at eg allerede har 2 fantastiske gutter med han, og 3 gutter og 1 jente med min ex + eg er så heldig å ha 2 adopterte jenter. Så eg har skifta lege, skal til min første time hos ho på mandag, og eg håper så inderlig at ho er meir positiv til at eg fortsatt kan prøve på mitt siste babyprosjekt. Min bestemor var jo 46 år då ho fekk siste, så eg setter min lit til at eg har arva hennes gener, og at eg dermed har ein stor sjanse til å lykkes tilslutt. Eg har vore til utredning og dei finn ingenting gale med meg, blir gravid men spiren klarer berre ikkje å klore seg fast. Min yngste sønn vart fødd i 2004, og eg var jo ikkje så mykje yngre då enn no. Nei bytt lege du og stå på så lenge du måtte ønske, og kroppen er villig. I alle årtider så har det vore damer i vår alder som har fått barn, tilogmed friske barn. Det er det som holder motet mitt oppe...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Når man er over 40 er det dessverre større sjanse for at noe er galt med fosteret og at svangerskapet ender med abort. Så lenge du orker tanken på at det kan gå galt neste gang også, er det bare å prøve videre, men det er ingen ting legen eller en gyn. kan gjøre for deg. Det er jo ikke legens "feil" at du mister...
Aiax Skrevet 5. august 2007 #5 Skrevet 5. august 2007 Ja, det er egentlig slike ting jeg trenger å høre - at jeg bare skal drite i disse negative tingene. Tusen takk )
Aiax Skrevet 5. august 2007 #6 Skrevet 5. august 2007 Tusen takk for flott svar, G.I.H ) Det hjelper med slik lesning. Når det gjelder siste "anonym" sin påminnelse om at lege/gyn. ikke kan gjøre noe, så er det selvsagt helt riktig. Det eneste jeg etterlyser er respekt for mine valg og støtte og hjelp så langt det lar seg gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå