Gå til innhold

Vår lille prinsesse Aurora har kommet til verden


Mamma 07&09

Anbefalte innlegg

Hun kom veldig uventet den 25. juli:)

Å det varlitt av en opplevelse siden hun ble født 9 dager før termin og jeg hadde planlagt å gå 14 dager over tiden...

 

Litt lang fødselsh historie for de som vil lese:)

 

Kjente på noen antydniger om natten, men trodde dette bare var bekkensmerter og jeg fikk jo sove så tenkte ikke at det var noe å stresset med... Holder på med lappen så ej sto opp tidlig onsdags morgenen for å lese litt før jeg skulle ta teoriprøven litt senere på dagen, ej hadde fortsatt låkt i bekkenet (spesielt når ej gikk på do, nokkesom ej måtte heile tida). Men ej tenkte fortsatt at detta bare var kynnere eller bekken smerter.

 

Utover dagen (ca i 14:00 tiden) dro vi utover for å ta teoriprøven (mamma, meg å søstra mi). Å nå begynte smertene å forndre seg litt... Så vi begynte å lure på om det var noe på gang eller om det var modningsrier... Jeg fikk ikke ta teoriprøven fordi man ikke får ta den etter 1. Så vi dro opp på et kjøpe senter for å ordne litt forskjellig før vi dro på ferge kaia for å hente samboeren min som kom for å hente bilen å meg (vi bor hos foreldra hans i en periode fordi vi venter på å overta huset vårt)

 

Da vi sto på fergekaia klokken 16:00 hadde det begynt å gjør vondt, så vi bestemte oss for å ta en pizza på peppes før vi ringte føden for å sjekke om det var noe på gang.. Da vi fikk pizzaen på peppes gjorde det virkelig vondt å jeg satt å holdt meg fast i setet.

 

Etter vi hadde spist ringte ej til føden og hun menta at ej ikkje va i fødsel, men ville sjekke meg fordi jeg hadde kjent lite liv.

 

En hall time senere var vi på føden for å sjekke, der møtte vi ei sur jordmor, ei virkelig kvass ei som tok CTG for å sjekke om jeg hadde rier og om babyen hadde det bra..

Jge lå der i 40 minutter og var ferdig i 18:00 tiden da jeg ble snet hjem fordi hun ikke kunne lese av at jeg hadde rier og babyen hadde det bra der inne...Og hun mente at babyen ikke kom før om ei 14 dagers tid...

 

Da jeg kom hjem i 19:00 tiden var smertene intense og jeg lå på senga å hylte og når jeg gikk p ådo var der slim og blod, litt av blodproppen hadde gått så vi tenkte at dette kanskje var resten av den...

Mamma ringte til legen for å høre hva vi burde gjøre, mens stakkars samboeren min måtte sitte hos meg på do (gikk på do hele tiden)....

 

Jeg fikk komme inn til legen med en gang å hun så at slimpropen hadde gått og at jeg hadde åpning (men hun sjekket ikke åpningen).

Jeg ble igjen sendt hjem igjen, med beskjed om at dette kunne skje når som helst, innen 3 dager.

 

Og at jeg ville kjenne at det var rier jeg hadde når jeg fikk rier,

jeg så for meg at det var vondt i magen og vondt i ryggen jeg fikk når jeg hadde rier jeg, men jeg fikk vondt i bekkenet eller nedi der...

 

Da jeg kom hjem var riene intense og kom med 12 minutters mellomrom, som endret seg raskt til 8 minutter og klokken 22:00 var det 5 minutter mellom det som bare måtte være rier og vi ringte føden, nå var det heldigvis ei kjempe kjekk jordmor som tok telefonen og vi måtte bare komme med en gang...

 

Da vi begynte å nærme oss sykehuset var det 3 minutter mellom riene og da vi parkerte bilen måtte vi bare skynde oss opp i 8 etg, der fødeavdelingen er før det kom ei ny rie.

 

VI ble kjempe godt mottat på føden klokken 22:30 og vi fikk ei kjempe kjekk jordmor.

Da bun sjekket åpningen var den 8 cm, så ditta beynte å haste.

Vi fikk ei fin fødestue og klokken 23:48 ble den nydligste jenta ei nokken gang he sett født...:)

 

Hun var 3270 gram og 49 cm lang:) Heilt nydelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...