hit og dit Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Er det nåken her som har vent barnet til med flaske frå den var ca to mnd? Eg skal begynne på skulen i september, då er jenta nesten tre månader. Det første halve året er eg deltidsstudent og me bur ti minutter fra skulen så me satser på å få til amminga sjølv om eg er på skulen. Men me vil jo at ho skal vera tilvendt flaske itilfelle ho og faren ikkje kjem seg til skulen og til dei dagane då eg har fag på skulen som er litt "skitne" og som eg ikkje vil amme ho etter. Er det nåken som har fått til å gi både flaske og pupp (då tenker eg på for ungen sin del og ikkje produksjonen)? Korleis vendte dåke ungen til flaska? Er det best når ho er skikkelig sulten eller passe sulten? Kor lang tid tok tilvenninga? Me prøvde idag og ho syntes denne flaska var veldig rar i form og smak (sa ho til meg, hehe). Er det nåken med gode råd til meg her på forumet inatt?
Stor_smil Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Heisann Når ammingen var godt etablert, førsøkte vi med flaske. Jeg husker ikke akkurat når vi forsøkte første gang, men jeg var på julebord med jobben da han var nesten 8 uker, og drakk noen glass vin.. da var pappaen hjemme med han og gav flaske. Så jeg regner med vi begynte en stund før det. Han hadde ett ekstremt sugebehov, og vi prøvde derfor med smokk når han var 5 dager gammel, tenkte derfor at overgangen til flaske ikke ville være så ille. Gav ikke flaske jevnt, og jeg var alltid sammen med småen, så da vi ikke hadde prøvd med flaske på noen mnd, så ville han ikke ha flaske, og tok faktisk ikke flaske før han nærmet seg året. (når jeg skulle trappe ned ammingen, ville jeg heller at han skulle få kos med flaske!). Tilvenningen kan dreie seg om å finne den rette "tuten" Om hun tar smokk, så kan du jo forsøke å finne en flasketut som minner om smokken. Vi forsøkte med avent sine først, men de likte han ikke noe særlig. Flaskene fra chicco (apotek) likte han veldig godt, de er også bra for å motvirke kolikksmerter. Du kan jo forsøke å erstatte ett av måltidene, når hun er sulten, for da tar hun gjerne flasken bedre. Tenker du å pumpe deg, eller gi mme? Dersom du gir mme, husk på å tilsette litt malt for å forhindre hard mage! Lykke til
hit og dit Skrevet 2. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2007 Takk for at du tok deg tid til å hjelpe oss litt. Amminga er godt etablert her. Me har venta til no med å prøve då ho har vert litt svak i suginga og litt "lat" i forhold til å sette igang puppen sjølv. No er ho snart sju veker. Eg satser på pumping i første omgang og evt mme om produksjonen er for liten. Ho tar smokk, men har ikkje hatt så stort sugebehov. Trur du det hjelper å bruke smokken ei lita stund før ho venner seg til flaska? Så er ho vane med å ha nåke anna enn pupp i munnen. Me får smøre oss med tålmodighet.....ikkje akkurat mi og Tuva si sterkaste side men, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå