Kæmma og trultene Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jenta mi er 14 mnd og begynte i bhg idag Om halvannen uke begynner jeg i ny jobb, i sentrum (jeg bor litt utafor byen) med arbtid halv 9 til halv 5. Det betyr at jeg ikke er hjemme før halv 6 - 6. Hver dag. Og at sambo ikke kan ha seinvakt i sin bhg, noe han jo må jamnt. Så egentlig kan jeg ikke ta den jobben! Jeg vil ikke se ungen min bare en halvtime om dagen, det takler jeg ikke. Men hva skal jeg gjøre? Jeg har rett på dagpenger en stund til, så jeg kan lete etter en jobb litt nærmere oss, med litt bedre arbtid. Har vært uten jobb siden jeg ble gravid, dvs snart to år. Kanskje jeg burde balgt en deltidsjobb til å begynne med? Ha vesla noen timer i bhg og la henne ha korte dager og fri innimelom.Men så er det pengene da!!! Og hva skal jeg si til alle de som vet at jeg skal begynne å jobbe, dersom jeg ombestemmer meg? Hvordan er støtten til å studere hjemmefra med barn og barnehage og alt sånt? Aaargh! Hjernen min er i kaos idag, kan noen hjelpe meg?
Isabella og Casper´s mamma Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Hvilken jobb er det? Ingen mulighet å få jobbe 8 til halv 4 i stedet feks? Skjønner dette er vanskelig å finne ut av! Jeg er selv en av de som skal jobbe hver dag og ha barnet litt lange dager i barnehagen. Håper du får noen gode og seriøse svar her nå for det har vært så mye krangling her inne ang. hvor lenge barnet skal være i barnehagen osv i det siste ...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Mister du ikke retten til dagpenger om du sier nei takk til en jobb du har fått? Jeg er i en lignende situasjon selv, og tør ikke søke på jobber jeg ikke kan ta, fordi jeg har hørt at man da mister retten til dagpenger... Du kan jo kanskje søke permisjon fra deler av stillingen da, sånn at du eventuelt bare går 80%, så kan du slutte tidligere. Går jo an å høre...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg hadde prøvd alt jeg kunne å fått feks 80% stilling. Skjønner godt at du ikke har lyst til å bare se barnet ditt en halvtime om dagen. Den halvtimen er sikkert barnet trøtt og uopplagt også. Da blir det fort at man ikke trives i jobben, fordi man tenker på det hele tiden. Selv jobber jeg nå 60% natt, dvs at jeg har endel fri innimellom. Jenta mi har fått bhg plass rett nedi veien her, og det betyr at jeg kan hente henne litt før innimellom osv. Er klar over at vi har vært veldig heldige, og at ikke alle får plass så nærme. Det blir selvsagt litt mindre penger på meg enn jeg kunne ønske, men man kan ikke få i pose og sekk, desverre.... Håper du finner ut av det! Lykke til =)
Gjest Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Nå vet jeg ikke hva slags jobb det er snakk om, men jeg ville først tatt en prat med sjefen der og forklart situasjonen. Kanskje det er mulig å redusere litt på arbeidstiden, si at du faktisk vurderer å takke nei til jobben, selv om du gjerne vil jobbe der. Hvis ikke dette er mulig ville jeg vurdert å finne en deltidsjobb, hvis dere kan klare det økonomisk, slik at du slipper å stresse sånn. Jeg vet ikke hvordan det er med retten til dagpenger, men dette kan du snakke med trygdekontoret om. Kan ikke forstå at du mister dagpenger hvis du takker nei til en jobb du ikke har mulighet for å ta pga. familiesituasjonen. Ta en prat med dem ihvertfall. Blås i hva folk sier, så klart du har rett til å ombestemme deg, ikke alltid ting blir helt sånn man har først tenkt. Hvis du blir student kan du jo få studielån, men husk det skal tilbakebetales med renter...sørg da ihvertfall å studere noe du interesserer deg for+at det skal være greit å få jobb etterpå. Helsevesenet, for eksempel? Aner jo ikke hva du driver med i dag, da...lykke til ihvertfall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå