hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 se på bildene på profilen min fra uke 14, og svar om dere synes livmoren ser stor ut, jeg synes det selv og det gjør jordmor og men ingen vil sende meg tidligere i ultralyd.
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 tja, du ser nok litt stor ut, siden du ligger. men nå blir man fortere større m nr. 2 da.. hvis man er unsikker på hvor man lang man er på vei så burde man vell få tidligere ul da.. har du spurt legen da?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 får vel fortere mage med nr 2, kansje du har 2 inni der??=)
purple Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Mye større enn meg iallefall som er i uke 16. Venter du 2 tro??
Bea har snart 4 barn? Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Du er større en eg var i uke 14, men det er noe med måten du ligger på som kan lure deg, og om du har full blære /tarm. En gang hjå jordmor var eg plutselig kjempestor i forhold til sist fikk da beskje om å gå å tisse, når det var gjort var målene normale igjen........................
mammaTilLinnea Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 jeg var til jordmor i går, ble satt 3 uker tilbake på tidlig ul jeg da! men jormor mente menstermin måtte stemme bedre, da symfysemålet var for stort, 16 cm og jeg skal visstnok være 14 uker! så hun mente jeg måtte være minst 16, kanskje 17 uker på vei:) hun ringte sykehuset og fikk time 2 uker tidligere til ul til meg da! så jeg var vel heldig da... syns magen din så stor ut da, kanskje det er 2 små!
sikat Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Oj! Jeg er 14+3 i dag og min livmor vises ikke i det hele tatt når jeg ligger på ryggen.....kjenner den godt om jeg klemmer litt på magen da Kanskje, som none andre sier her, d har en liten sammenheng med at det er nr2?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Jeg er gravid med nr to. I første svangerskap fikk jeg bare en liten fotball til mage. Gikk opp 10 kg, enda jeg lå for det meste. Denne gangen er jeg allerede gått opp 10 kg og er i uke 24... Magen er enorm, mens resten av kroppen er gangke slank ennå. Jordmor sier at med nr to blir man som regel større, spesielt om man får to tette som meg. Får stadig høre kommentarer som at jeg må være fødeklar om få uker...festlig.. Det er 17 uker igjen for pokker! ;-) Moren min var lik da hun fikk barn. Først ultraliten mage med meg, så bel magene stadig større etterhvert som de neste svangerskapene skred frem. Så slapp av og nyt fruktbarhenten din :-) "Alle" tordde at jeg nå ventet tvilinger før ul. Ja selv legene. Men phu, der inne spreller det heldigvis bare ei jente :-))
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 3. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2007 ok, det kan jo være at det er fordi det er nr to. men var faktisk stor med nr en også(ga noe forvirring om termin da), men ikke i nærheten av dette. det er nok ikke fordi blæren var full eller noe sånt for jeg kan legge meg ned når som helst iløpet av dagen og magen er lik, da dette bildet var tatt hadde jeg akkurat våknet om morgenen og vært på do (hehe tissetrengt om morgenen ja) det var tatt under en kynner, har slike fryktelig vonde kynnere om morgenen.
Lena 74 Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Ja den var stor gitt, og veldig markert, du må ha vært veldig tynn før du ble gavid.. Jeg har en sønn på 7 år. Er veldig stor over hele magen, også over navelen, så jeg tok en UL i uke 11, betalte 900 for det i Oslo (skøyen), men der var det bare 1 og termin var visstnok det samme. Godt å vite om det er flere, derfor jeg spanderte på oss denne UL, og veldig gøy å se den sprelle og danse for meg inni der.. : ))
ஜBettyPஜ Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 Er det vanlig med kynnere i uke 14? Når begynnte du å få dem? Er i uke 16 jeg, men ingen kynnere. Kjenner ikke særlig tegn til liv heller, enda dette er nr 2...
Bdancer Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 tja vanskelig å si... man vokser jo så forskjellig... jeg var vel ca like stor som deg og jeg er førstegangs.
hunnybunn¤fødeklar¤ Skrevet 8. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 8. august 2007 ååå, smigret hehe...nei har nok aldri vært veldig tynn jeg er 164cm høy og var ca 69 kilo før jeg ble gravid, har alltid vært litt rund, lå jo på overvektig på bmi...er gått så opp og ned i kilo iløpet av disse ukene, har vært oppe på 74 kilo, men nå gått ned til 72, så magen veier ikke mye nei, til det innlegget over igjen, det er ikke vanlig å ha kynnere i uke 14, har hatt dem siden uke 10, og de er vonde! har fått beskjed om å ta det med ro og ikke bære noe som helst.....jævli lett med en trolljente på 2.5 år og en mann som aldri, aldri er hjemme...satser på at det som sitter sitter..
tudeluuu Skrevet 8. august 2007 #14 Skrevet 8. august 2007 hei hunnybunn! Jeg er i uke 14 jeg og (13+5), og jeg har ikke så stor mage som deg, og dette er også min nr 2. Livmora er ca halvveis, kanskje litt mer, opp til navvelen, og når jeg ligger er den ikke spesielt tydelig! Enten har du 2 inni der, eller så tror jeg at du er nærmere 18 uker på vei.. Stå på krava!! Dette må du få sjekket opp =)
Pimienta Skrevet 8. august 2007 #15 Skrevet 8. august 2007 Er normalt å få stor mage tidlig med nr 2 da. Jeg fikk også høre fra alle mulige folk at jeg måtte da vente tvillinger (!) i starten. Nå i uke 26 er SF målet midt på streken og alt er normalt med bare en baby i magen.
2 søte småpiker Skrevet 8. august 2007 #16 Skrevet 8. august 2007 OI!! Det var jammen meg en stor mage. Jeg er også gravid for andre gang, det blir 25 mnd mellom mine. Er riktignok bare 12+4 men livmoren min er ikke synlig når jeg ligger, Kjenner den, men kan absolutt ikke se den, og tviler sterkt på at den vil bli betraktelig mye større til jeg er i uke 14. Du Må jo enten være lengre på vei eller ha to der inne. Blir spennende å se da:-) Lykke til
mylittlecat Skrevet 8. august 2007 #17 Skrevet 8. august 2007 Hmm, synes den var litt stor, ja, større enn min, og jeg er 22+3. (min baby nr 4!!) (ikke bli fornærmet altså, hihi) Men for all del, vi vokser alle så forskjellig, så det er jo ikke unormalt å ha mage så "tidlig". Du er garantert ikke alene ) Men har du prøvd å måle symfysemålet? Magen din var så markert at det klarer du sikkert fint selv ) Eller les her på bim om når ca livmoren når navlen, stemmer ganske bra somregel, så kan du sammenligne! Spennende, mulig det er 2, hehe )
Lita2102 med to gullgutter:-) Skrevet 9. august 2007 #18 Skrevet 9. august 2007 Det ligner litt på min mage, og jeg venter tvillinger:-) Hadde gått til privat ultralyd hvis jeg var deg...spennende:-) Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå