Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Jeg skal studere og har 2 barn sammens med samboer. Lurer på om jeg og det ene barnet vi har sammen skal flytte sammens med meg under studietiden, da vil jeg jo få dekt utdannelsen som jeg ikke kan ta på hjemstedet da denne utdannelsen ikke er så mange steder i landet. Men så tenker jeg at det ikke er lurt og skille søsken. Men jeg må jo innrømme at det frister og gjøre det på denne måten, vet flere som har gjort det før. Samboer vil jo få ekstra barnetrygd for det barnet som bor sammens med han til daglig, samt mindre skatt. Hva hadde dere gjort? Det er jo ikke fett og leve på studielån eller stipend.
Mieliten Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 ett ord: trygdesvindel. det er det det er....
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 er dette seriøst??? om jeg forstår det rett så har dere ikke samlivsbrudd ettersom du bare reiser bort for å gå på skole?? og så spør du ekte alenemødre om det er greit at du jukser deg til penger og gir skikkelige studerende alenemødre dårlig rykte... hva tror du selv??
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Er det slutt mellom dere da? Forstod det som om dere er sammen enda. Dersom dere ikke er sammen, er det jo forsåvidt greit å ha et barn hver, men det med å skille søsken vet jeg ikke om jeg ville gjort... Er dere fremdeles sammen, er det jo trygdesvindel...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Dette er en veldig dårlig løsning! For det første er det juks, og for det andre så splitter dere opp hele familien. Tenker du kun på penger? Hva med at dere flytter alle fire dit du skal studere? Blir litt styr med salg og kjøp av bolig, flytting og jobb-bytte, men det må jo være myyye bedre enn det her!
AneB Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Syns du selv at det er en grei løsning eller?? Å spørre ekte aleineforeldre hva vi hadde gjort er vel sånn passelig teit siden de fleste av oss ville dødd for å slippe å være aleine med ungene våre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå