Gå til innhold

Lyskebrokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver meg her også, drukner jo på skravle...

Noen som kan dele erfaringer med dette?

Vi venter på operasjon på Haukeland, det ble oppdaget da ene ballen hovnet opp og ble blå og han ikke fikk tisse. Var tarm i klem som legene heldigvis fikk på plass.

Han er 4 mnd så vi måtte visst belage oss på 1 døgn med overnatting.

Regner med at jeg også da skal være med?

Noen som kan fortelle litt om de har opplevd mye plager etter operasjon, i ettertid, noe vi bør være obs på?

Helt forferdelig å se lillegutt ha det så vondt men har jo skjønt at det er veldig vanlig og gleder meg bare til å få det overstått

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Ja ,når han er så liten så regner jeg med det.

jeg ble operert for lyske brokk når jeg var to og en halv mnd,jeg kan ikke huske at min mor har fortalt meg at jeg hadde noe problemer etterpå,Jeg hadde det på begge sider.men jeg har et veldig stygt arr på ene siden ,så pass på og si til de at de skal sy pent og ikke tilatt at foreksempel at studenter kan få sy.

Jeg vet ikke om dette hjalp så mye ,men masse lykke til.Det går nok bra.:)

Skrevet

Takk for svar! Er jo greit å få tatt det tidlig ja for da husker man ingenting. Er nok verre for mor...

Faren hadde også dobbeltsidig og har arr...men men det får vi leve med.

Ingen andre som har erfaringer? Etter gutten vår fikk det fikk jeg følelsen av at "alle" hadde brokk....

Skrevet

Jeg har ingen erfaring med det personlig - men jobber på avd der det pasienter opereres for lyskebrokk. De aller aller fleste blir helt bra etter operasjon, bare noen få som må opereres flere ganger pga at det ikke blir helt vellykket første gangen. Ellers er det lite å passe på i ettertid annet enn å observere såret, sikkert ikke store såret for en slik liten kar. Og at han tisser som normalt.

Du får helt sikkert være med og overnatte. Vil ønske dere masse lykke til, forstår at det er ille å se gutten ha det så vondt - men nå er det forhåpentligvis snart over! Og ja; Det er veldig vanlig.

stor klem

Skrevet

Takker for svar. Det går helt sikkert bra...men rart at en så liten gutt skal opereres. Men dette er jo ikke noe i mot de som virkelig har noe alvorlig de må operere så må ikke la beskytterfølelse ta helt over ,-)

Skrevet

Det er sikkert greit å få gjort noe med det så fort som mulig, iom at tarmene har blitt avklemt en gang allerede. Det kan jo skje igjen, så det er sikkert derfor de vil ta han inn nå. Og det er jo ikke "alvorlig", men skjønner at det ikke er så greit, kan bare prøve å sette meg selv i samme situasjon.

Skrevet

Så nettopp på bildene dine, utrolig søt gutt du har!

Skrevet

Ja, vi hadde hasteoperasjon på lillegutt da han var 6 uker gammel. Da var tarmen inneklemt og blå - ikke gøy! Så bare bra at du får gjort det under kontrollerte former (og ikke hasteoperasjon som her..).

Operasjonen gikk veldig bra. Såret grodde kjempefort og lillegutt såg ikke ut til å ha noe ubehag etter operasjonen. Her var tarmen gått ned i pungen og klemt ene stenen også - så det var litt oppfølging i forhold til om blodgjennomstrømmingen var god nok der og måtte da være der i 3 dager.

Men selve brokkoperasjonen var veldig grei! Mannen min er også operert for brokk (går visst i arv dette)- da var det inn og ut av syehuset på noen timer.

Skrevet

Takk for at du delte din opplevelse. Da tarmen hans kom i klem var det snakk om hasteoperasjon men heldigvis klarte en dyktig lege å trykke den på plass igjen. Men naive som vi er trodde vi jo at han skulle få operasjon kort tid etterpå men neida nå har vi ventet i flere mnder. Flott å høre at det gikk bra med gutten din etter operasjonen, satser på det samme ,-) Håper han ikke arver alt etter far for han har dobbeltsidig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...