Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. brukte p-pille i ca 5 år.sluttet for 7 mnd siden. ikke blitt gravid ennå......noen som vet om det har noen sammenheng???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det kan ta sin tid å få piller og annet ut av kroppen. Det er ikke uvanlig å bruke et år på å bli gravid...

Skrevet

Jeg har brukt p-piller i ti år, avbrutt av p-sprøyte i ni mnd og p-ring og plaster en liten periode. Har i allefall gått på noe i ti år sammenhengende.

Da jeg vurderte å bli gravid snakket jeg med legen min om dette kunne ha betydning og han svarte at det kan ta tid å bli gravid, uten at det er noen grunn. Han mente at det at p-pillene skulle få skylden var feil.

Og det er jeg jo på en måte enig i.

Noen blir jo gravide mens de bruker p-piller, andre rett etter og andre igjen strever en stund...

Skrevet

Det er ikke uvanlig å bruke opptil et år på å bli gravid, enten man har gått på p-piller eller ikke. Jeg hadde gått på piller i 10 år når jeg sluttet for å prøve å få barn. Syklusen min ble stabil med en gang, og jeg ble gravid i 3. pp uten å ha prøvd fryktelig hardt de foregående pp'ene. Jeg mistet i mars, og begynte prøvingen igjen nå i juli, og da satt den med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...