Gå til innhold

Vann bedre enn malt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville bare gi tips med erfaring jeg har gjort. Gutten vår er nå 4 mnd og får kun mme. Han har pleid å få 1 tskje malt i morgenmelken og så har han styrt og pushet på, til tider hatt veldig vondt og hatt en avføring per dag. Det har vært ganske tørt.

Etter at jeg begynte å gi ham vann å drikke før hver eneste melk på dagen så ser jeg stor forbedring. Han får drikke så mye han vil, ofte er det ikke mer enn 20 ml, til tider oppi 60 ml og det har gjort at han gjør avføring uten problemer, det er mye løsere og opptil flere ganger om dagen. Alt i alt en mye gladere liten gutt. Et tips man kan prøve ut før man fortsetter å øke på maltdosen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eh skal man ikke ha malt i alle flaskene? jeg gir litt mme utenom puppen, ca tre flasker om dagen og jeg har malt i alle tre, han bæsjer helt fint nå, skal man ikke ha malt i alle? bare første?

Skrevet

og bare sånn med det samme, når kan man begynne gi de vann? min er fire uker:)

Skrevet

man trenger ikke å ha i malt i flasker men det er forskjellig fra baby til baby. Man må rett og slett prøve seg frem og jeg har funnet fram til at 1 gang om dagen var nok. Men så ble det likevel endel pressing og tørre bæsjer. Mme-barn trenger ekstra tilskudd av vann, spesielt når det er varmt så er mme lite tørstedrikk. Jeg undersøkte med HS da det var skikkelig varmt her og de sa at man kunne gi vann så mye de ville ha. Da var vel lillegutt 6 uker men tror de kan få det når som helst, han fikk jo sukkervann på barsel og mme er jo egentlig bare kokt vann med pulver.

Skrevet

Så nå at du ammer, så lenge jeg ammet og bare ga mme 1-2 ganger om dagen så trengte jeg ikke malt. Morsmelken veide opp for de får jo mye løsere avføring av det.

Skrevet

ok han plagdes mye med mageknip, derfor jeg begynte gi malt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...