Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva jeg skal krysse av for når jeg driver å fyller ut sjema for alt mulig. Er jeg samboer eller ikke da..? Jeg bor hos han jeg venter barn med, men er ikke registrert.Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må vel ikke være registert for å være samboer??

det holder vel med at dere har samme adresse?? da er dere automatisk samboer :)

Skrevet

Jo egentlig, men f.eks når jeg skulle fylle ut papirer hos jordmora en gang for ca 6 uker siden, sa hun at jeg ikke skulle krysse av for samboer, likevel om jeg nevnte at vi bor sammen, men ikke registrert...

Skrevet

Jeg mener det er sånn at man er samboere når man har hatt samme adresse i 2 år eller noe sånt. Var sånn før i allefall. Det står sikkert å lese på NAV.

Skrevet

ja man er jo samboer når man bor sammen... syns man bør krysse av for det, dere flytter sikkert ikke fra hverandre med det første heller så, får vi håpe =)

Skrevet

Jeg bor sammen med kjæresten min og kaller oss samboere, men vi har ikke samme adresse, han har adresse der vi bor sammen og jeg har hjemme. Men har alikevel skrevet samboere på alle papirer.

Skrevet

I følge norsk lov (Samboerloven), er man samboere når man har delt adresse i to år eller mere. Men man blir også samboere når man har eller venter barn sammen og deler adresse. Så du skal nok krysse av for at dere er samboere.

http://www.lovdata.no/all/tl-19910704-045-0.html#1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...