<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Er det noen her som vet om man har samme rettigheter for permisjon på vidreutdanning som ved en vanlig fulltidsutdanning?
Idun<3tosmå<3 Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Mulig jeg er litt treig nå, men; Permisjon fra jobb for å ta etterutdanning? Permisjon og støtte fra lånekassa ved etterutdanning om du får barn? Eller permisjon fra studiet for å ha mammaperm og rettigheter til å fortsette etterpå? Er det fulltids videreutdanning du tar?
<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 2. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2007 Skjønner jeg burde forklart bedre, ser det nå... Jeg jobber fult, skal ta en deltidsetterutdanning ved siden av jobben. Nå klarer jeg ikke vente lenger med å prøve å få barn så jeg lurer på om man har de samme rettighetene for å ha permisjon fra etterutdanning som fra en fulltidsutdanning...
Evab Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Hei! Du har rett til et års permisjon. Jeg skulle studere dette skoleåret, men må nå avbryte pga graviditet. På høgskolen anbefalte de meg å gjennomføre halve studiet siden jeg ikke skal ha barn før etter jul. Men dette var helt opp til meg. Så du har flere muligheter og rettigheter. Lykke til!
Idun<3tosmå<3 Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Åj, jeg er i akkurat samme situasjon, jeg jobber fullt, og skal ta noen fag ved siden av jobben. Og prøver å bli gravid.... Alle kan vel søke permisjon fra et studie uansett grunn, men om du har rett på det eller ikke det vet jeg ikke. Hør med veileder på studiestedet, de vet sikkert best! Jeg ser på dette på en helt annen måte jeg, om jeg blir gravid, vil jeg få bedre tid til å studere tenker jeg, og da ta flere fag om gangen... Nå snakker vi om at pappen skal ta permisjonen, og at jeg evt tar vanlig permisjon fra jobb etter de seks ukene. Eller begynner å jobbe igjen... Uansett så har man jo rett på en time fri om dagen når man ammer, så arbeidsdagene blir jo ikke så lange... Og de fleste arbeidsplasser er villige til å tilrettelegge når man videreutdanner seg. Men kan godt hende jeg ser på det på en helt annen måte når barnet kommer.... Ikke sikkert jeg får den engleungen jeg ønsker meg:) Og kan godt hende jeg bare vil være hjemme et helt år... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå