yahoo81 Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 hei, jeg jobber i helsevesenet og dette innebærer en del tunge løft i løpet av arbeidsdagen. er bare 13 uker på vei, men lurer på, når må jeg begynne å ta hensyn til graviditeten i forhold til løfting, er det bare på slutten, og når er da "slutten?" i mitt forrige svangerskap fikk jeg bekkenløsning på slutten som innebar at jeg ble sykemeld de to-tre siste mnd, først 50 prosent, deretter 100 prosent. må jeg ta spesielt hensyn til løft nettopp av den grunn??
Gjest Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 d anbefales at man ikke løfter tyngre enn 20kg men det er så utrolig individuelt hva kroppene våre tåler. Lytt uansett til kroppens signaler... får du noe vondt noen steder så er det et tegn på at du gjør noe som du ikke burde og med tanke på BL i forrige svangerskap ville jeg allerede nå unngått det du kan av løft og heller spørr om hjelp der det er løftsituasjoner.. dersom ikke jobben kan tilpasses slik at det er mulig er det grunn for sykemelding faktisk.. man skal være varsom med kroppen og ta vare på den.. så jeg vil si at vær forsiktig nå ... i midten .... og på slutten.... husk at hybelboeren har det best når du har det bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå