Gå til innhold

noen som kan hjelpe litt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har termin i dag, var på kontroll. ble satt opp time til overtidskontroll 14 aug. skal ikke på kontroll igjen før det. men legen sa at jeg måtte ringe føden om jeg fikk hodepine. det var visst viktig. men jeg var helt i ørske når jeg var der så jeg glemte å spørre om hvorfor. er det noen som vet hvorfor jeg måtte ringe føden hvis jeg fikk hodepine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tegn på høyt blodtrykk som kan være tegn på svangerskapsforgiftning...

Skrevet

ok. hvorfor var hun bekymret for det da? skjønner ikke jeg. blodtrykket mitt har vært helt fint hele veien

Skrevet

i slutten av svangerskapet skal en gå oftere til kontroll, 1 gang i uken, så det blir jo en stund uten kontroll for deg. svangerskapsforgifting kan komme ganske brått i slutten av svangerskapet, så hun ville nok bare være sikker på at du følger litt ekstra med på deg selv hvis du går langt over tiden. kansje du har litt ekstra på ødem (også ett tegn på svangerskapsforgiftning, hvis det er sammen med protein i urinen og høyt blodtrykk)

men svangerskapsforgifting er ikke så vanlig å få som mange tror, men det er mange som misstenker det, men det stopper med misstanken når en går til legen og får det avkreftet.

så ikke bli redd om du får vondt i hode eller hovner opp i ansikt/fingrer/ben, men gjør som legen sa og ta deg en tur til føden for sjekk om det skulle skje, så er du på den sikkre siden.

=)

Skrevet

ok. ja hun syntes det sto så bra til med både meg og baby så det var ikke nødvendig med kontroll i mellom. men hun sa at om jeg følte jeg trengte en kontroll var det bare å bestille time. er litt hoven i fingrer/ben. men urin og blodtrykk er helt fint foreløbig ihvertfall. og har vært det hele veien. så jeg bekymrer meg ikke så mye. tusen takk for hjelpen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...