Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Hva i all verden skal man si til en bestefar som vil gi sitt 3 måneder gamle barnebarn en smak på is??? Babyen har aldri fått noe annet enn morsmelk, og så skal det liksom være greit med en liten smakebit med is! Jeg ble helt sjokkert, men så kom jeg til å huske på alt maset jeg fikk med førstemann da jeg sa at jeg ikke ville gi henne sukker og godis som baby.. Jeg ble nesten uglesett i svigerfamilien som den "slemme" mamma'en som ikke unte barnet mitt godteri..Gruer meg til nye besøk der jeg må stå imot at de skal stappe i babyen min godis bare for at de selv synes det er moro.. Trenger gode argumenter å gi på direkten!
mammaentiltrulte Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 må bare stå på ditt. er jo du som bestemmer når du vil introdusere nye ting til barne ditt. dessutens kal de jo ikke ha annet en mm de første 4 mnd og helst 6 og ikke melkeprodukter før de er ett år. vet ikke om du kan bruke noen av disse argumenetene. lykke til, vet det ikke er lett å stå i mot maset alltid. men vil føle deg bedre om du gjør det.
Gjest Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Hmm. Skjønner at du blir irritert, men det kan lønne seg å spare kruttet til det er noe virkelig viktig. Bestefar til lillegutt ga ham is da han var 4 mnd, bare en liten smak. Og bestefar VET at sånne småtasser ikke tåler kumelk, det var nettopp derfor det bare ble med den lille smakebiten. Han har tross alt vært pappa lenger enn jeg har levd, så HELT nedsnødd er han ikke En annen ting våre foreldre/svigerforeldre vet, er at unger tåler mer enn vi tror. De har jo sett oss vokse opp og overleve alle deres små og større tabber. At bestefaren til babyen din har gitt ham litt is, er jo ikke det samme som at guttungen kommer til å bli fullstappet av snop hver gang han er der?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Kjenner til det "slemme mamma" greiene der.. Heldigvis så er jeg så heldig at de rundt meg faktisk respekterer at jeg ikke vil han skal få sånt.. Men du får alltid den der "så slem mamma er som ikke lar deg få"..
børdi Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 For det første, hva gjør det om bestefar lar han smake bittelitt is,,,??? Det er hva du gjør det til i daglige som er viktig om det er sukker og godterier du er bekymret for... Hadde ikke giddet å lage en krangel av det der... Får være grenser altså.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Hallo! Ungen er 3 mnd! Greit nok om ungen var litt eldre, som 6 mnd f.eks! Er en grunn til at de ikke skal ha noe annet enn mm/mme før de er 6 mnd! Nei, stå på ditt! Si du ikke vil ha noe av det!
børdi Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Ja men alikevel unødvendig å lage et stort oppstyr rundt det.. Det er ikke engang sikkert ungen vil ha is.. Og så små mengder skader ikke ungen , om det er det dere er redd for... Forstår HI at hun blir irritert fordi de ikke respekterer det hun sier, men ikke grunn å lage krangel ut av det alikevel...
Learning to fly Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 Kommer ikke på noen gode argumenter annet enn de vanlige, att tarmene er ikke ferdig utviklet enda, is er kaldt, tåler ikke kumelk enda, unødvendig med søtt til babyer, babyen kan få magevondt osv Jeg var på hotell her hin dagen, da servitøren gav de to store is, og ville absolutt gi babyen på 4 mnd is også. Jeg sa bare Nei det kan han IKKE med en gang. Med dama forstatte "joooo, kan han ikke bare få en liten smakebit da..." Hallo!!!!!!! En servitør, jaggu frekkk altså!!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Men HVORFOR skal ungen få? Bare for at andre vil de skal få?? Ser seriøst ikke poenget jeg altså.. Så lenge foreldrene ikke vil! Mange foreldre som ikke bryr seg no om det, og det får jo være helt opp til dem! Men så lenge foreldrene har valgt å ikke la babyen sin smake, så får andre respektere det!
Kirsebæra Skrevet 9. august 2007 #11 Skrevet 9. august 2007 Jeg syns du overreagere litte grann... Det er noe annet med sjokolade og slkt, men litt is...ett par smakebiter is skader ikke ungen... Men du kan jo si at det blir med den smakebiten denne gange...får vente til han blir eldre... litt overhysterisk syns jeg du var nå...
oo00oo Skrevet 10. august 2007 #12 Skrevet 10. august 2007 Stå på ditt!! Hvorfor i all verden skal en baby på 3 mnd få is??? H*n har da ingen glede av det. Skal man gi sånt bare for å glede seg selv?? Må jo være derfor besteforeldre på død og liv skal stappe i babyer alt mulig rart for babyen skjønner jo ikke noe av det alikevel og da er det jo bedre å unngå det.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #13 Skrevet 11. august 2007 I tillegg har vi mye matallergi og eksem/astma i familien slik at det er mye mulig at babyen er/blir allergisk..Søsteren hans reagerte en stund på kumelk når hun var gammel nok til å drikke det, og kusinen hans er hyperallergisk mot melk/hvete/egg.. Bør derfor være ekstra forsiktig da vi har stor forekomst av allergi på begge sider av familien.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #14 Skrevet 11. august 2007 Glemte å føre på at innlegget over kommer fra HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå