Gå til innhold

opplysninger om faren i b.h papirer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

holder på å fylle ut "helseopplysninger om barnet til barnehagen". de spør om fars adresse, tlf nr osv. han vil aldri ha noe med dem å gjøre, aldri hente eller levere. kjenner jeg han rett vil han heller aldri "rekke" avslutninger osv heller. noe som helst vits i å fylle ut hans felt? har ikke lyst til å ha han med..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fylt ut navn, adresse og tlfnr på faren til litjen. Han kommer aldri til å levere, hente eller være med på avslutninger. Men om noe skulle skje er det greit at de kan informere han også, han er tross alt faren.

Skrevet

ok.. da gjør jeg det. men kan jeg si ifra til de at det er kun jeg som skal hente han der, med mindre jeg ringer å gir beskjed om noe annet? er det sånn at om moren hans plutselig hadde syntes det hadde vært hyggelig å ta med barnebarnet på tur, kunne hun bare hentet han der? er faktisk truende til å gjøre noe sån, men vil ikke virke som helt sprø hvis jeg spør om slike ting...

Skrevet

Er i samme situasjon som dere begge. Har fylt ut fars navn, adr. og tlfnr., men i ekstraopplysningsfeltet har jeg presisert at det er jeg som har fult foreldreansvar og at far ikke skal ha opplysninger fra barnehagen og ikke hente sønnen min der.

Skrevet

satt med de samme spørsmålene selv da jeg fyllte ut bhg papirene, så jeg ringte styreren og spurte om det var absolutt nødvendig da vi overhodet ikke har noen kontakt, siden bf ikke er interessert...Da fikk jeg beskjed om at det var bare pga at de trengte en kontaktperson nr 2, sånn i tilfelle barnet ikke skulle dukke opp i bhg en dag,så de har noen å henvende seg til.. For min del holdt det å føre opp huseieren min..

Og han sa også ifra at med mindre det ligger en politiattest i bhg om at far -ikke- skal hente barnet så kan de faktisk ikke nekte ham å ta med seg ungen om han skulle dukke opp... Men vil tro det er en smule annerledes med hans foreldre igjen..

Hadde kontaktet barnehagen og spurt for å være sikker jeg!

Lykke til!

Og nei, du vil nok ikke virke sprø av den grunn:D

Skrevet

Jeg jobber som førskolelærer i barnehage og er også alenemor for min 2 år gamle sønn. Du kan selv bestemme hvem som skal hente barnet ditt. Hvis du ikke vil at far skal hente så sier du dette til barnehagen. Da kan ikke barnehagen levere barnet ditt i fra seg til faren eller for den sags skyld moren hans uten at du har samtykket til dette. Barnehagen skal alltid ha beskjed om andre som henter barnet enn deg ellers kan de ikke levere barnet i fra seg. Hos oss tar vi en telefon hjem hvis det kommer andre enn den som pleier å hente barnet uten at vi har fått beskjed slik at vi er sikre på at barnet kommer dit det skal.

Skrevet

hvor kan man finne ut om man har fult foreldreansvar? var sammen da han ble født, og skrev under det berømmelige papairet på sykehuset. men jeg har skaffet pass uten hans samtykke, og jeg bestemte også etternavn uten hans samtykke.. blir litt forvirret..

Skrevet

Ta en tlf til folkeregistret:)

Skrevet

takk! har en haug med papairer å fylle ut i kveld, ikke bare b.hagen men alt mulig.. litt lei nå... :)

Skrevet

jeg har bare ført opp navnet hans, ikke noe mer!

mamman min er kontaktperson nr 2.

b.f her har ikke noe samvær alene med mini, nå ikke i noe så de har fått streng beskjed i bhg til mini at ingen i fars familie skal hente, kun meg, mamma eller samboern til mamma!

ikke sprø av den grunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...