somm@r Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Vi skal sette i et større sete til minsten, et HTS sete fra 8 kilo. Sist kunne jeg erindre at vi hadde en stang som sto ned i gulvet når setet stod bakovervendt. Svigerinnen min sier at det fikk aldri hun med sette da hun lånte det, men jeg mener hun fikk det. Mannen min mener det går fint uten da selene er lengre i denne bilen og setet ligger inntil forsetet. Jeg er ikke helt enig og er fristet til å kjøpe nytt sete. Slik blir det når en skal være snill å låne bort og så blir utstyret vekk på veien. Går det bra uten den stanga tror dere? Må legge til at dette var et ekstrautstyr vi kjøpte, hørte ikke automatisk til.
mammmamia ** Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 Jeg ville kjøpt nytt - uten tvil!! HTS-setene skal ha støttebein, så jeg ville ikke brukt det uten...
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 setene skal ikke være eldre enn 5 år tror jeg
mammmamia ** Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Det KAN brukes i 6-8 år, om det er lagret optimalt, men jeg ville også byttet sete om det var eldre enn 3-4 år, det skjer mye på sikkerhetsfronten, og nye seter er ofte mer brukervennlige og komfortable for barnet å sitte i :-)
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Helt enig... Til HI: Det er et slikt et med bamser på ikke sant?
Gjest Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Ville ikke brukt setet uten støttebenet, nei. Kjøp et nytt støtteben! Eller - kjøp et nytt HTS-sete! Nå følger støttebenet med. :-) HTS-seter er veldig bra, synes jeg!
krabbetrollet Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Tror det koster ca 300,- for nytt støtteben. Tror forresten det liger bruksanvisning til denne typen seter fremdeles på HTS sine hjemmesider, hvis det er slik sete jeg tenker på.
Tante_Sofie Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Hei, Hvis vi bor i nærheten av hverandre, så har jeg en sånn stang på loftet!! For selv så fikk jeg ikke selene tilbake..."nei, de har vi aldri sett" Vel, uansett hvor du bor, kan den jo sendes da...selv bor jeg i nordre Vestfold Send gjerne PM med din adresse, så kan jeg tusle opp på loftet i morra å finne den..tror jeg husker hvor den er...hvis ikke ammetåka henger lavt da..
somm@r Skrevet 2. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. august 2007 Det var snillt av deg, men vi bor på Vestlandet og reiser i morgen tidlig. Vi får nok reise med babysetet da, det blir tryggest. Det passe fremdeles, men jeg ville at han skulle får sitte litt høyere da vi skal kjøre et stykke. Setet er helt kurrant det, mangler bare dette støttebenet.
Gjest Skrevet 2. august 2007 #12 Skrevet 2. august 2007 Du må ikke bruke setet i baksetet uten den støttebøylen. Forran kan du ha den uten støttebøyle, men IKKE bak!!! Kjøp nytt, du, så føler du deg trygg!
Gjest Skrevet 2. august 2007 #13 Skrevet 2. august 2007 Og har du airbag forran, så kan du såklart ikke bruke den forran, men det vet du sikkert:)
krabbetrollet Skrevet 2. august 2007 #14 Skrevet 2. august 2007 Kan det være denne? http://www.hts.no/english/products/kid/besafe_kid.pdf
somm@r Skrevet 2. august 2007 Forfatter #15 Skrevet 2. august 2007 Jeg må nok krype til korset og si at jeg tok feil. Jeg fant bøylen og de ekstra selene under trappa nå. Svigerinna mi hadde nok rett, hun hadde ikke lånt dem. Hun tok visst sjansen uten. Nå fant jeg også bruksanvisningen på nettet, så nå kan det monteres. Takker for mange svar, det er greit å kunne spørre her. Vi kommer ikke til å kjøpe nytt sete, selv om det er 5 år gammelt. Vi vet at det er blitt brukt pent og har ikke vært i kollisjon. Selene ble byttet ut, da en av festene ble ødelagt. Vi mener vi har et tryggt og godt sete, i alle fall nå når vi har bøylen. Da kan vi dra på ferie.
somm@r Skrevet 2. august 2007 Forfatter #16 Skrevet 2. august 2007 Det vet jeg. Dessuten har vi aldri barna framme i bilen uansett. Har 8 seters bil, så det er god plass bak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå