Gå til innhold

Litt lei meg nå =(


Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg fikk en skjønn liten jente for noen dager siden, å det var jo kjempe koselig. Vi venter også jente og har hele tiden hatt et jentenavn vi ville bruke ( Et slekts navn), å nå ser det ut som de kommer til å bruke dette navnet, enda de vet at det er det vi har lyst å bruke. Spurde meg om jeg ville bli sur dersom de brukte navnet, å det syns jeg ikke jeg kunne si =( Men må innrømme at jeg syns det er dumt.... Hva syns dere om dette ? Er jeg egoistisk? Har jo ikke no mer rett på navnet. Hun sier jo at hun ikke vil ødlegge for oss, men jeg føler jo at det gjør det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gitt blanke i det, hun har visst om at dere ville ha navnet og kalt barnet det allikevel, og da skal du bare gjøre det samme. Det er dessverre sånn at mange har lik oppfatning av hva som er fine navn og ikke, så kall barnet deres det DERE har lyst til, ikke tenk på hva alle andre gjør. Jentene kommer bare til å synes dette er morsom at de har samme navn, så for dem er det jo ikke noe problem ;o)

Skrevet

Takk for svar. Jeg har sagt det til henne at de bare må bruke navnet, betyr jo ingenting at de heter det samme. Men vi har en del felles venner, å frykter at det virker dumt når vi får to mnd senere å kaller henne det samme... Hadde nok ikke plagd meg viss det var vi som tok navnet først, å de brukte det samme...

Har veldig lyst å kalle opp etter, å det kommer vi nok til å gjøre uansett hva de bestemmer seg for, men syns liksom dette gav litt bismak...

Skrevet

Når hun spurte deg, så syns jeg at du kunne ha vært såpass ærlig og si at det faktisk plager deg. Om dere er gode venner, så hadde hun forstått dette her. MEN, jeg skjønner også at du følte som du gjorde. Når hun var klar over at dere tenkte å bruke navnet, så syns jeg faktisk det rett og slett er litt uhøflig å spørre, jeg hadde i alle fall forventa at folk hadde skjønt at det kanskje ikke helt passer seg. Eller, for å si det sånn, så er det ikke noe jeg ville ha gjort, å bruke et navn som jeg visste at en annen gravid venninne så å si hadde bestemt seg for, selv om ingen har enerett på bestemte navn. Kanskje hun ikke ser på det på samme måte som deg? Har sikkert noe med å gjøre at hun fødte først.

 

Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på navnet. Er det et veldig uvanlig navn det er snakk om, kan jeg skjønne problemet. Er det snakk om et vanlig navn kan man nesten ikke si så mye.

 

Og, vet du heeelt sikkert at hun ikke har tenkt på navnet selv? Tror hun har kommet på det fordi du har nevnt det?

Skrevet

Jeg føler ikke at jeg har vert uærlig med henne heller, blir jo ikke sint pga dette, men jeg syns jo det hadde vært hyggliere dersom de valgte et annet navn, å det kommer jeg til å si. Når jeg har fortalt henne om navnet vi tenkte på tidligere har hun sagt at det syns hun og var et fint navn, men at det jo var vi som kom på dette først. Jeg tror nok ikke jeg hadde valg et navn noen av mine venner hele tiden hadde sagt at de ville bruke. Håper fremdeles at de skal bestemme seg for et annet navn.

Skrevet

Skjønner deg godt! Hadde blitt litt skuffa jeg også. Jeg har flere venninner og bekjente som har gått gravide samtidig som meg, og da har jeg bevisst ikke diskutert navn med de. For å unngå en slik situasjon. Vi har bestemt oss og går for det navnet uansett. Det syns jeg du burde også:)

Skrevet

Bruk navnet du har bestemt, du.

Men sånn at det er sagt... Det er ofte ein kjenner på eit namn i forkant, men vel eit anna etter fødselen, pga det passar ikkje på den babyen- han "ser ikkje ut som" ein Per eller Knut, ser heller ut som ein Kåre. For eksempel.

 

Fantastisk om du vil ha oppattkalling - eg er sterk tilhengar av det!

Skrevet

kan jo gi ungen et navn til tillegg til det navnet dere allerede ville ha, så blir det i alle fall litt forskjellig da :)

Skrevet

Vill gjerne oppattkalle etter oldemor, siden mine to andre barn også er oppkalt etter oldeforeldre....

Skrevet

ei jeg kjente hadde bestemt seg for et navn i laaaang tid før fødselen, da noen andre (ikke kjempenære venner men likevel) brukte navnet før dem brukte de navnet likevel - men har et mellomnavn så det går ann å holde dem fra hverandre.

 

de blir å gå i samme klasse, men hva gjør vel d

Skrevet

Betyr selvsagt ikke kjempe mye dette, men syns bare det hadde vært kjekkere om de hadde valgt et annet navn, når de vet at dette er et slektsnavn vi hadde tenkt å bruke. Vi kommer nok til å bruke dette navnet uansett, å viss noen kommenterer det får jeg bare si at det var bestemt leeenge før de kallte sin jente det. Er bare litt skuffet...=(

Kommer ikke til å bruke noe mellom navn, syns det er finest med bare ett.

Skrevet

da hadde jeg sagt som følger at ja,bruk det navnet du,men vær klar over at det kommer vi og til å gjøre...videre hadde jeg nok kanskje sagt i fra om at dette plager en del..

Skrevet

videre...utrolig dårlig gjort av henne å bruke det navnet hun veit dere har valgt da..

Skrevet

dette er en av grunnene til at vi har valgt å holde navnet hemmelig denne gangen... (men desverre fikk ei venninne en gutt for noen mnd siden og kalte han tobias... som vi hadde tenkt... men det kunne jo ikke hun noe for... vi hadde jo ikke sagt det.. så greit nok...)

 

Nå har vi blitt enige om et annet navn og det er kun meg,min sambo og min bimvenninne som kjenner navnet...

Skrevet

Godt å høre at dere er enig. Føler meg litt egoistisk=( Sa nettopp til henne at jeg syntes det var litt dumt, men ikke så mye å gjøre med... Hun sa da at hun fikk dårlig samvittighet å at de kunne bytte navn viss jeg ville det, men de hadde jo allerede sagt til besteforeldrene at hun skulle hete dette. Hva kunne jeg si da, kan jo ikke forlange at de skal gjøre det heller... Sa at vi hadde vel egentlig ikke noe mer rett på navnet enn de, så de fikk gjøre som de ville.

Snufs, har tillogmed felt noen tårer, dumme meg, må være hormonene som påvirker meg, er jo ikke verdens undergang heller da!!!

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...