Hannahs-mor06 Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 kan vi finne et annet navn på den??? ordet er så negativt ladet syns jeg, man får jo fordommer bare av selve ordet! ser for seg en baby som ligger og skriker av full hals, av redsel og alene..men det er jo ikke sånn det fungerer..! Hannah lå og pratet med bamsen ikveld, og ca 10 min etter jeg hadde lagt henne i sengen, begynte hun å skrike litt, men etter 5 min sov hun søtt...
Alvepike Skrevet 2. august 2007 #2 Skrevet 2. august 2007 slik er det her og... Vi får kalle det," sovne uten mamma " kur i stedet!!
Forskeren Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Ferber? "Lære barn å sovne selv"-metoden? Brukte den til eldstejenta med stort hell, legging har vært en drøm etterpå (og ikke sååå ille de to dagene det tok heller).
Hannahs-mor06 Skrevet 2. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2007 Ja, det fungerer jo så bra!! " la-meg-være-i-fred-metoden" kanskje ?? hehe..de små trenger jo litt tid til å finne roen og falle i søvn..det trenger som oftest jeg og!!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Synes det er mange gode forslag her jeg,Enig med deg i at det virker negatig. Lær å sov alene er også et ord en kan bruke.
Hannahs-mor06 Skrevet 2. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2007 ble litt negativt ladet det og gitt, men bare litt beskrivende..
Lillegullet130707 Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Hvor gammelt må barnet være før man utfører denne kuren da syns dere...?
Hannahs-mor06 Skrevet 2. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2007 For å si det sånn..jeg begynte med den da hannah var 7,5 mnd..men er sikker på at jeg kunne begynt lenge før! forsøkte alt annet først..men tror det er viktigere å fokusere på type gråt, enn alder..men ville nok ventet noen mnd..
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 jeg vet ikke hvordan denne kuren virker ,men vi har lagt guttungen og gått inn og ut hvis han har grått siden han var 2 mnd eller noe..som regel har han sovna med en gang...I starten gikk vi jo inn med en gang det var lyd da så klart,men jo eldre han ble jo fler sekunder giik det...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Nå er jeg sterk motstander av skrikekuren, men jeg vil ikke skape debatt. Respekterer at dere liker den... Men jeg ville bare poengtere en ting. Dere vet at til og med ferber selv som har laget denne kuren sier man aldri må gjøre den på barn under 6 mnd? Mange andre eksperter er også i mot kuren generelt: http://www.aftenposten.no/helse/article745695.ece Dere er sikket ikke interessert i denne linken da, men...
Hannahs-mor06 Skrevet 3. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 3. august 2007 Takk for info. Jeg var imot denne kuren selv, MEN fordi ikke noe annet fungerte, var jeg åpen til noen nytt..og i mitt tilfelle tok det 20 minutter første dagen, og etter det har det tatt ca 10 min..og skrikingen har avtatt veldig! igår sovnet hun kjempefort, litt skriking, men det var kun bittelitt, og det må hun få lov til.. tror man som mor må vurdere hva som fungerer i\med sitt barn..jeg villle aldri gjort noe for å skade Hannah, og det vet jeg ingen andre her inne ville gjort med sitt barn! ..men siden verden består av sååååååå mange mennesker og fagpersoner på feltet, så er det bare nødt til å være uenighet på dette området;) derfor mener jeg man selv må finne ut av hva som passer for barnet sitt..
Storebror & Lillesøster Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 jeg kalte det for nattavvenning...
Mikaelle7 Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 For oss fungerte det kjempefint. Sønnen min var 11 mndr gammel og skulle snart bli storebror (om 4 mndr, ville ikke ta alle forandringene på en gang for ham), så var helt nødvendig at han lærte seg å sove natten gjennom, for hele familien. Ingen er tjent med at mor og far blir totalt utslitt, natt er natt og da skal man sove. Var to netter han gråt en stund, først ca 45 min, og neste natt ca 30 min. Han var nok forvirret og skjønte ikke helt hva som var greia; hvor ble de av, liksom? Men fra og med natt nr 3 har han sovet natten igjennom hver eneste natt siden da, han er nå 17 mndr. Og våkner fornøyd og uthvilt. Hva kan være bedre enn det? Men ville nok sett det an fra barn til barn. Sønnen min er av natur veldig glad og lite engstelig av seg, jeg kjenner ham godt nok til å vite at dette ville gå helt fint. Synes det er veldig viktig, at man ser det an for sitt eget barn slik man kjenner det. For et veldig engstelig barn ville det nok være mye mer traumatisk, og da ville jeg sikkert gjort det annerledes. Hva med "sove hele natten-kuren"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå