Gjest Skrevet 2. august 2007 #1 Skrevet 2. august 2007 Gutten min er 3 mnd nå og legger seg cirka 21, han våkner kl 24, 04 og 07.. og sover til 1000. Det er ganske slitsomt med denne våkningen, men har tenkt det er for tidlig å avvenne han med flaske om natten. Han spiser cirka 100-120 ml per måltid (7-8 måltider i døgnet). Kanskje jeg skal prøve å gi han mer til hvert måltid? Noen som har erfaringer?
saInBa Skrevet 2. august 2007 #3 Skrevet 2. august 2007 Hei!Snuppa mi er snart 7 mnd og våkner fremdeles på natten.Tror det muligens er litt tidlig å avvende om natten når gutten bare er 3mnd..Syns jeg har lest en plass at det er fra 6 mnder alder de ikke trenger mat på natten lenger.Synes ikke han våker særlig ofte i forhold til jenta mi når hun var 3mnder.Men det går jo veldig i perioder,så det kan jo være han sover lenger intervaller snart=)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 2. august 2007 #4 Skrevet 2. august 2007 Nå vet jeg jo ikke hvor stor han er, men 100-120 ml hørtes litt lite ut pr måltid for en på 3 mnd. Er det slik at han selv ikke vil ha mer?
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 2. august 2007 #5 Skrevet 2. august 2007 Hei der, smårollingen min er også nesten 3 måneder, og han har også flaske, han legger seg i 20 tiden, ikke alltid enig i det da............ og spiser ett måltid ett sted mellom 24 - 02, jeg vet aldri når, det varierer. Så spiser han ikke igjen før mellom 05-07. Det siste måltidet ser jeg på som frokosten, hender han sovner igjen etter det og sover til mellon 07-08, og så er det opp for å stelle begge og levere treåringen i barnehage. Det jeg har begynt å oppleve nå er at det er varierende hvor mye han vil sove på dagen, han bare småsover hele tiden, blir likssom ikke noe struktur på dagene våre. Litt slitsomt, men jeg regner med at det blir orden på det etterhvert som vi begynner med fast føde. Han vil ikke alltid legge seg for natten men jeg rugger på vogga og gjentar at det er natt og nå skal vi sove, og hysjer likssom på ham, til han sovner, for det er den eneste rutinen jeg holder hardt på, av erfaring vet jeg at det vil jeg ha glede av senere, dette har jeg gjort siste 10-12 dagene.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #6 Skrevet 2. august 2007 Tror også det er litt tidlig og begynne å avvenne om natten allerede ved 3 mnd. Når gutten min var 3 mnd. spiste heller ikke han mer enn din baby.. Han klarte ikke mer.. Så selv om du prøver å gi mer melk, så er det langt fra sikkert at det går ned.. Disse små magene rommer ikke så mye..=) Når dem er så små så skal dem vel ha såpass med måltider i døgnet? Gutten min er snart 6 mnd. og spiser fortsatt på natten (bare en gang nå da), men han spiser ordentlige måltider gjennom dagen. Derfor jeg lurte på om han virkelig har behov for mat om natten.. Han er jo nesten 3 mnd. eldre enn babyen din.. Å vi har ikke tenkt på avvenning før nå.. For nå tror jeg det ar blitt en vane for han.. Babyen din får sikkert behov for mer melk snart, og da (som hun over her skriver) får den sikkert lengere intervaller.. =)
Olebrumma 4 barnsmor Skrevet 2. august 2007 #7 Skrevet 2. august 2007 Forresten, glemte å si, min spiser bare mellom 80-110 ml pr. måltid, og så spiser han opptil 140 ml på et og annet måltid innimellom, jeg får han ikke til å spise mer, da bare hyler han til jeg slutter å prøve, vet ikke hvorfor det er slik, men det er nok derfor han fremdeles har det ene nattmåltidet. han er for tidlig født. 5 uker, tror kanskje det har noe med det og gjøre, og har lagt på seg mye siden fødsel, så det er tydeligvis nok.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #8 Skrevet 2. august 2007 Det høres ut som rene drømmenatten for meg..... prøv med 23, 01, 02, 04, 05 og 07. Vent 3 måneder til før du avvenner. Jeg prøver å ikke vokne helt når jeg ammer lillegutt og da synes jeg det er lettere å sovne igjen. I tillegg har jeg kuttet ut koffeinholdig drikke for det holder meg oppe for sent om kveldene. (Ikke svar på spørsmålet ditt dette her da.)
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 2. august 2007 #9 Skrevet 2. august 2007 Vi avvente ved 6 mnd! Det tok bare 2netter;=)
**My little Miss drama and I** Skrevet 2. august 2007 #10 Skrevet 2. august 2007 Min snuppe er født 23 .april og hun legger seg kl 20.00 våkner kl 24 eller 01 for mat og kl 06 vi står opp kl 9-10.. Det er kanskje tilig og begynne med avvenning ,men du kan jo gi han litt mer før han legger seg så han blir skikkelig mett så slipper du kanskje den matinga kl 24.. Jeg bruker å lure hun ut av senga når jeg legger meg visst det er etter 24 for hun våkner rundt da uansett og ammer henne(hs foreslo det).. synes 100-120 ml hørtes litt lite ut for min søster gir sin mme og han er snart 2.mnd og får det 5-6 ganger for dag?(hver 3 time ca) og han legger seg 21 og våkner kl 04 så kl 07-08.. Jeg ga snuppa mi litt tillegg etter puppinga i kveld for å se om hun sover bedre:).. man kan jo å se om sutten funker om han tar den- sovner han da er det jo bare kos han vil ha?! Synes virkelig ikke det skader å prøve å gi han litt ekstra på kvelden, funker det er jo det supert gjør det ikke så vet du jo det;) Lykke til - håper du ble litt klokere iallefall;)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2007 #11 Skrevet 2. august 2007 Syns ikke barnet ditt våkner noe uvanlig ofte jeg.. Dessuten må du ikke nattavvenne nå! Barn på 3 mnd er sulten enda på natt. Vent til han er minst 6 måneder. Hvis du leser rundt omkring, så er alle eksperter enige i at nattavvenning ikke mp foregå før 6 mnd. Selv nattavvente jeg når gutten min var 10 mnd.
Gjest Skrevet 2. august 2007 #12 Skrevet 2. august 2007 Takk for gode svar alle sammen. Gutten min er foresten 7500 gram, så ganske stor for alderen egentlig. Enig i at det er tidlig å avslutte med nattmatingen, men så et annet innlegg om nattavvening og begynte bare å lure. Vel, har nettop sluttet å amme også, og da var han vant med hyppige og små måltider (hadde lite melk), så tar nok sikkert litt tid å bli vant med større mengder mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå